تلفات زلزله ایتالیا به ۲۸۱ نفر رسید/  نگرانی برای پس‌لرزه‌های احتمالی

رسانه‌های محلی ایتالیا اعلام کردند: تلفات زمین‌لرزه ۶.۲ ریشتری در مناطق مرکزی این کشور به ۲۸۱ نفر افزایش یافت.

 ‌اوایل بامداد روز چهارشنبه زمین لرزه مهیبی ایتالیا را به لرزه درآورد که دو منطقه اماتریس و آکامولی بیشترین خسارت را از وقوع این زمین لرزه متحمل شده‌اند. همچنین حدود ۳۸۷ نفر به دلیل جراحت در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند. مقامات محلی ایتالیا اعلام کردند نیروهای امداد و نجات ۲۳۸ نفر را زنده از میان آوار بیرون کشیدند و بیش از ۲۱۰۰ نفر به دلیل وقوع این زلزله مهیب آواره شده‌اند.

به خبرگزاری شینهوا، "سرگیئو پیروزی" شهردار منطقه آماتریس گفت: این شهر با خاک یکسان شده و دستکم ۱۵ نفر از ساکنان آن ناپدید شده‌اند. همچنین روز گذشته (جمعه) مجدد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر در این منطقه رخ داد و موجب شد تعداد بیشتری ساختمان ریزش کند.

وی همچنین افزود: یکی از پل‌های اصلی جهت رساندن کمک‌های امدادی و انجام عملیات امدادرسانی مسدود شده و این نگرانی وجود دارد که سازه یک پل دیگر نیز ریزش کند.

به دنبال وقوع این زمین لرزه مهیب، نخست وزیر ایتالیا یک روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

یورونیوز نیز گزارش داد که بسیاری از افراد بی‌خانمان همچنان نگران پس‌لرزه های احتمالی هستند و امید آنها برای زنده پیدا شدن افراد زیر آوار مانده کمرنگ‌تر شده است.

شمار اعضای تیم جستجو و نجات به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسیده است. امدادرسانان از مردم خواسته‌اند که رمز اینترنت وای فای خود را بردارند تا ارتباط بین اعضای تیم جستجو و افرادی که زیر آوار مانده‌اند راحت‌تر صورت بگیرد.

اغلب مناطق زلزله زده معمولا در فصل تابستان میزبان گردشگران خارجی هستند و همین مساله تخمین دقیق شمار قربانیان و مفقودشدگان را دشوار کرده است.

234 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =