خبر درگذشت داود رشیدی امروز بر صفحه اول بسیاری از روزنامه‌های صبح ایران دیده می‌شد. بسیاری از نشریات نیز بخشی زیادی از مطالب صفحات فرهنگی خود را به این خبر ناگوار اختصاص داده بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح جمعه پنجم شهریورماه جامعه بازیگری این هنرمند گرانقدر دیگری را از دست داد. این رویداد صبح شنبه ششم شهریور ماه روزنامه‌های صبح کشور انعکاس گسترده‌ای داشت.

خبر درگذشت داود رشیدی امروز بر صفحۀ نخست بسیاری از روزنامه‌ها مانند ایران، شرق، اعتماد، جوان، شهروند و دنیای اقتصاد دیده می‌شد. همین موضوع در صفحات فرهنگی این روزنامه‌ها دست‌مایه گزارش‌ها، یادداشت‌ها و مصاحبه‌ها فراوانی شده بود.

در این میان روزنامه شهروند گفت‌وگویی منتشر نشده با این بازیگر پیشکسوت منتشر کرد. در این گفت‌وگوی کوتاه رشیدی از نقش عبدالحسین نوشین در آشنایی خود با هنر نمایش و عشق دیرینش به تئاتر سخن گفته است. او در ادامه به تجربه‌های شیرین همراهی و آشنایی با علی حاتمی اشاره کرده است و گفت‌وگو را اینگونه به پایان می‌رساند: «شما من را به این جایگاه رساندید و به نظرم هیچ چیز بهتر از عشقی که مردم به هنرمندشان دارند، نیست. به جوان‌های بازیگر هم که خدا را شکر خیلی‌هاشان استعداد زیادی دارند و در دل مردم جا باز کرده‌اند، می‌گویم ما هر چه داریم از این مردم است. سعی کنید با آنها بهترین رفتار را داشته باشید و حتی اگر برای گرفتن امضا و عکس و ... هم خیلی دور و برتان شلوغ شد، ناراحت نشوید. اگر این مردم نباشند چه کسی می‌خواهد قدر هنر را بداند؟»

روزنامه شرق گفت‌وگویی با رسول صدرعاملی دربارۀ داود رشیدی با عنوان «او تکیه‌گاه بود» منتشر کرده است. همانگونه که از تیتر مطلب مشخص است صدرعاملی در این گفت‌وگو از حمایت‌های بی‌دریغ رشیدی در روزگاری که هنوز کارگردان ناشناخته‌ای بوده‌ است می‌گوید. این کارگردان در این گفت‌وگو درباره راز ماندگاری بازیگرانی مانند داود رشیدی گفت: «من فکر می‌کنم در درجه اول انسان بزرگی بود و البته حرفه‌ای‌بودن او در کار در جای خودش ستودنی بود. او زندگی پرباری داشت و البته پر از فرازونشیب. و مهم‌تر اینکه کسی مانند احترام برومند در کنارش حضور داشت که مجموعه‌ای از اخلاق و محبت و عشق را عملا به ما نشان دادند. حتی اگر به رفتارهای لیلی رشیدی در کارهایش توجه کنید، حتما متوجه می‌شوید در چه خانواده‌ای تربیت شده و چقدر فرهنگ برایش مهم است. به نظرم داوود رشیدی عاقبت بخیر شد. فقط ما باید به فکر خودمان باشیم که چه عاقبتی پیش‌روی‌مان خواهد بود.»

تیتر مطلب روزنامه جوان در واکنش به درگذشت داود رشیدی این است: «آمد، دیده شد، رفت» در این مطلب به گوشه‌هایی از کارنامۀ کاری و ویژگی‌های این هنرمند اشاره شده است. روزنامه ایران نیز در مطلبی با عنوان «خاموشی ستاره ماندگار» به خبر درگذشت داود رشیدی پرداخته است و واکنش چهره‌های مختلف به این خبر را منعکس کرده است. «درگذشت مفتش هزاردستان» هم تیتر روزنامه دنیای اقتصاد برای واکنش به درگذشت یکی از «پنچ ژنرال سینمای ایران» است.

روزنامه کیهان در صدر ستون اخبار ادبی و هنری خبر درگذشت داود رشیدی را با تیتر «داود رشیدی بازیگر پیشکسوت درگذشت» آورده است. خبر درگذشت رشیدی در صفحه نخست روزنامه جمهوری اسلامی نیز دیده می‌شود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =