ایرنا نوشت: بعد از اظهارات به شدت ضدپاکستانی الطاف حسین رهبر لندن نشین حزب جنبش متحده قومی (MQM) که هفته گذشته مطرح شد و خشم بسیاری از مردم و مقامات دولت و ارتش پاکستان را برانگیخت، بیش از 30 ساختمان و دفتر نمایندگی متعلق به این حزب روز گذشته در کراچی کاملا تخریب و 218 دفتر این حزب بزرگ نیز مهر و موم شد.

'الطاف حسین' در روزهای گذشته گفته بود: 'پاکستان به یک غده سرطانی تبدیل شده است. پاکستان به مرکز تروریسم تبدیل شده و مورد تنفر بسیاری از مردم جهان قرار دارد.' او حتی جمله 'مرگ بر پاکستان' به زبان رانده بود.
همچنین تمام تصاویر الطاف حسین از دیوارها و خیابان های شهر کراچی جمع آورده شده است.
این اظهارات سیاستمدار معروف لندن نشین پاکستانی، بهانه خوبی دست مخالفان وی از جمله حزب حاکم داد تا محدودیت های زیادی را علیه حزب جنبش متحده قومی اعمال کنند.

چند روز پیش الطاف حسین ضمن عذرخواهی بخاطر به زبان آوردن سخنانی علیه کشورش، از این بابت اظهار پشیمانی کرد و گفت که حرف های او از روی عمد نبوده و هنگامی که این حرف ها را زده، تحت فشار عصبی و استرس زیاد بوده است.

'فاروق ستار' که در سال های اخیر هدایت حزب جنبش متحده قومی پاکستان را برعهده داشته است، از حرف های الطاف حسین انتقاد کرده و گفته است چنین اظهاراتی از سوی رهبری حزب، بارها موجب دردسر برای این حزب شده است و بیان چنین اظهارات ضدپاکستانی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

فارق ستار روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که حرف های ضدپاکستانی الطاف حسین به هیچ وجه موضع این حزب نیست و حزب جنبش متحده قومی، با وجود انتقاداتی که به سیستم حاکم دارد، حزبی وفادار به کشور است.
فاروق ستار با تاکید بر اینکه حزب جنبش متحده قومی باید از داخل پاکستان هدایت و مدیریت شود، عملا اختلاف خود با الطاف حسین را افشا کرد.

الطاف حسین در پیامی از لندن اعلام کرده است که به دلیل بیماری وی، تا مدتی رهبری حزب را به کمیته ای متشکل از حدود 15 عضو مطرح حزب موسوم به 'کمیته رابطه' واگذار می کند.
در این خصوص، طاهر حسین مشهدی یکی از نمایندگان وابسته به حزب جنبش متحده قومی درمجلس سنای پاکستان به خبرنگار ایرنا گفت که اختلافی میان الطاف حسین و فاروق ستار وجود ندارد و به دلیل بیماری الطاف حسین، قرار بر این شده تا رهبری حزب تا مدتی بطورمشترک توسط فاروق ستار و کمیته رابطه اداره شود.

به دبنال اظهارات ضدپاکستانی الطاف حسین و اغتشاش در شهر کراچی، چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان با مقام های عالی انگلیس تماس تلفنی برقرار کرد و خواستار اقدام دولت انگلیس علیه الطاف حسین شد. پاکستان پیش از این نیز از لندن خواستار اتخاذ اقدامات قضایی و محدود کننده علیه الطاف حسین شده بود اما وی تا به امروز همچنان آزادانه در لندن به فعالیت های خود ادامه داده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =