طرح مفهومی مریخ‌نورد چین را ببینید/ماموریت در سال 2020

ایسنا نوشت: سازمان فضایی چین، اولین تصاویر از مریخ نورد بومی با 200 کیلوگرم وزن و چهار پنل خورشیدی را منتشر کرد.

سازمان فضایی چین قصد دارد تا سال 2020 پروژه ارسال مریخ‌نورد بومی را اجرا کند. این پروژه شامل طراحی مریخ‌نورد، طراحی راکت فضایی و طراحی مجموعه فرود در مریخ است.

سازمان فضایی چین ضمن انتشار تصاویری از طرح مفهومی مریخ‌نورد از علاقه‌مندان و کارشناسان فضایی برای رقابت طراحی لوگو برای مریخ‌نورد دعوت به عمل آورده است.

ژانگ رونکایو، رئیس پروژه ارسال مریخ‌نورد سازمان فضایی چین اعلام کرد: تاریخ پرتاب موشک فضایی حامل مریخ‌نورد چین بین جولای و آگوست سال 2020 انتخاب خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برای پرتاب کاوشگر مریخ راکت فضایی Long March-5 در نظر گرفته شده است. این راکت محموله حاوی مدارگرد مجموعه فرود را تا مدار زمین حمل و سپس سفر هفت ماهه مدارگرد تا مریخ ادامه پیدا می‌کند.

مریخ‌نورد چین 200 کیلوگرم وزن دارد و مانند کنجکاوری از مجموعه حرکتی 6 چرخ بهره می‌برد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 92 روز ماموریت کاری برای آن در مریخ پیش‌بینی شده است.

مریخ‌نورد چین همچنین 13 مجموعه آزمایشگاهی کنترل از راه دور مثل دوربین طیف‌سنج و رادار نفوذ در سطح را با خود حمل می‌کند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    2 8
    سایر ملل رشد یافته در 2020انسان میفرستند مریخ و اصلن نیازی به این کار چین نخواهد بود
  • مهام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    6 4
    این خبر مبین این واقعیت است که اطلاعات به دست آمده ناسا بطور واقعی و کامل به سایرین منتقل نمیشود که سایرین به دنبال حرکت مشابه ناسا هستند . شاید در مریخ امکان زندگی هست و کسی بروز نمی‌دهد.
    • مجید A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      4 1
      دوست عزیز دمای سطح مریخ تا منفی هفتاد درجه میرسه در شب. اتمسفری وجود ندارهبسیار بسیار رقیق که آب نمیتونه به صورت مایع روی سطح بمونه. اکسیژن سطح مریخ فقط 0.13 درصده که امکان تنفس رو نمیده. تمامی این اطلاعات هم از همین سطح زمین قابل اندازه گیریه و نیازیه به رفتن اونجا نیست. این ماموریتهای برای تحقیقات پیشرفته و اطلاعات جزعی تره. کمی با مطالعه صحبت کنید.