نوبخت: منافقان آتش‌های زیادی سوزاندند ولی امروز ایران امنیت دارد / تراز صادرات مثبت شد

تسنیم نوشت: سخنگوی دولت گفت: منافقان آتش‌های زیادی سوزاندند ولی امروز ایران امنیت دارد و منافقان در بدترین وضعیت در حال نابود شدن هستند.

 محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه یزد، با بیان اینکه قیمت ارز همچنان یک ثبات نسبی دارد و تورم به زیر ۹ درصد رسیده است، گفت: برای نخستین بار در سه ماه گذشته‌ تراز صادرات ما مثبت شد در حالی که تمام کشورهای منطقه با مشکل اقتصادی و صادرات مواجه هستند.

سخنگوی دولت به وضعیت امنیتی در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: هیچ امنیتی در این کشورها نیست و چقدر ما باید از خداوند بزرگ و مجاهدانمان، نیروهای بسیجی، سپاهی، مسلح، اطلاعاتی و امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) تشکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت ما امروز در این منطقه در آتش و خون به گونه‌ای است که ایران یک جزیره امن و با ثبات است و خدا این امنیت را به ما هدیه کرده است.

نوبخت تصریح کرد: کاهش قیمت نفت سبب شد که برخی کشورها از جمله عربستان اعلام کردند بیش از 80 میلیارد دلار کسری آورده و با مشکل اقتصادی مواجه هستند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعضی از این کشورها ارزش پولشان در برابر دلار تا بیش از نصف تقلیل پیدا کرده است و ما خدا را شاکر هستیم که با درایتهای مقام معظم رهبری، حمایت مردم و تدبیر دولت، قیمت ارز ما همچنان یک ثبات نسبی دارد و تورم 40 درصد به زیر 9 درصد رسیده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه الان رشد اقتصادی از 6.8 دهم درصد منفی، مثبت شده است، گفت: الان برای نخستین بار در سه ماه گذشته‌ تراز صادرات ما مثبت شد در حالی که تمام کشورهای منطقه با مشکل اقتصادی و صادرات مواجه هستند.

وی به ترور شهید صدوقی(ره) و شهیدان رجایی و باهنر در ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: منافقان آتشهای زیادی سوزاندند ولی امروز ایران امنیت دارد و منافقان در بدترین وضعیت در حال نابود شدن هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در یک روز منافقان رئیس جمهور و نخست وزیر را از این ملت گرفتند و در یک نماز جمعه هم شهید صدوقی(ره) امام جمعه یزد را گرفتند و در طول هشت سال دفاع مقدس چه تعداد زیادی از جوانانمان را از ما گرفتند ولی صبر این مردم در برابر این مشکلات و ایستادگی در برابر دشمنان سبب شد که امروز ما با اقتدار به پیشرفت خود ادامه دهیم.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =