ایسنا نوشت:مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز اوفک زمان دقیقی را برای ارائه مجوز نهایی فروش هواپیما به ایران مشخص نکرده، از این رو صحبت از زمان قطعی ورود هواپیماها امری دشوار به حساب می‌آید.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در موضوع خرید هواپیماهای جدید برای ایران دریافت مجوز نهایی از وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) اصلی ترین موضوع باقی مانده به حساب می‌اید اظهار کرد: هرگونه حرف قطعی در این رابطه پس از دریافت مجوز لازم در این زمینه مطرح خواهد شد. 

وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان می‌توان روی وعده ایرباس برای وارد شدن نخستین هواپیماها به ایران از پاییز امسال حساب کرد نیز گفت: آنچه که در این بین محرز و مشخص است، لزوم نهایی شدن همه‌ی صحبت‌ها بر اساس مجوز های رسمی است. از این رو یا نمی توان روی حرف ایرباس حساب کرد یا می‌توان امیدوار بود که مسئولان این شرکت فرانسوی چراغ سبز لازم برای فروش هواپیما به ایران را دریافت کرده‌اند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه دریافت مجوز از سوی ایرباس می‌تواند راه‌ ورود سایر هواپیماها به ایران را نیز هموار کند عنوان کرد: با دریافت مجوز لازم، سایر هواپیماهایی که در کشور های مختلف ساخته می‌شوند نیز با سهولت می‌توانند مجوز گرفته و وارد شوند و این امر به نفع ناوگان ایران تمام خواهد شد.

اسعدی سامانی درباره امکان گسترش قراردادهای ایران پس از اجرای توافق ایران ایر با ایرباس نیز گفت: خوشبختانه ایرلاین‌های ایرانی در طول این مدت مذاکرات خوبی با شرکت های هواپیماساز داشته‌اند، اما نهایی شدن تمام این صحبت‌ها منوط به نهایی شدن توافقاتی است که مذاکره بر سر آن‌ها همچنان ادامه دارد.

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =