با اشکان دژاگه درباره آن پنالتی تاریخی بازی آرژانتین و شروع یک جنگ سخت برای تیم ملی

اشکان دژاگه معتقد است که تیم ملی ایران هیچ بازی آسانی در گروه خود برای انتخابی جام جهانی ندارد. او همچنین به تمجید تیم ملی قطر پرداخته است.

ایسنا نوشت؛ رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به زودی وارد مرحله آخر خود می‌شود؛ جایی که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران باید در اولین بازی خود در خانه پذیرای قطر باشد. اشکان دژاگه، کاپیتان دوم تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران درباره بازی با قطر و شانس این تیم برای حضور در جام جهانی بعدی صحبت کرده است.

این دو تیم باید در تهران و در ورزشگاه آزادی، یازدهم شهریور ماه برابر هم به میدان بروند. دژاگه به دلیل بازی برابر العربی شناخت خوبی از قطر دارد و یکی از معدود بازیکنان آسیایی است که در فوتبال اروپا توانسته است کارنامه موفقیت آمیزی داشته باشد. این بازیکن در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه اینترنتی SC قطر درباره شرایط عنابی‌ها، اظهار کرد: تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر در طی چهار سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است. آنها اکنون یک خطر جدی برای تیم‌های بزرگ آسیایی محسوب می‌شوند. قطر بازیکنان بزرگی دارد که من تقریبا با همه آنها بازی کرده‌ام. فوتبال در قطر الان نسبت به گذشته خیلی رقابتی‌تر و متفاوت‌ شده است.

دژاگه که در سال ۲۰۰۸ به همراه ولفسبورگ قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کرد، در ادامه گفت‌: قطر شانس صعود به جام جهانی روسیه را دارد و ما از این موضوع آگاهی داریم. در گروهی که ایران در آن قرار گرفته است کره‌جنوبی شانس اصلی محسوب می‌شود. نباید از چین هم غافل باشیم که می‌تواند برای هر تیمی در خانه‌اش خطرناک باشد. ازبکستان هم تیمی مرموز است و آنها هم نباید دست کم گرفته شوند. به همین خاطر بازی آسانی در گروه نخواهیم داشت.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز بعد از قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی عنوان کرده بود که قطر در کنار کره جنوبی شانس اصلی برای صعود به مرحله بعد محسوب می‌شود. اشکان دژاگه را می‌توان یکی از بهترین هافبک‌های چپ فوتبال ایران دانست که برای العربی در جناح راست بازی می‌کند. دژاگه اولین بازی ملی خودش را نیز برابر قطر انجام داده است؛ جایی که در تساوی ۲ بر ۲ ایران با قطری‌ها توانست دو گل ایران را به ثمر برساند.

دژاگه در ادامه خاطر نشان کرد:‌ بله. بازی با قطر یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های من محسوب می‌شود. هر چند که نتوانستیم آن بازی را ببریم ولی توانستم هر دو گل تیم‌ ‌ملی را در اولین بازی هم برای تیم‌ ‌ملی ایران به ثمر برسانم. حالا نیز تقابل با قطر در مقابل هواداران پرشورمان در خانه احساس خیلی خوبی به من می‌دهد.

چهار ماه بعد از آن بازی دو تیم در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به تساوی بدون گل رضایت دادند. بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران درباره آن بازی گفت‌: در آن بازی تمام بازیکنان تیم‌ ‌ملی تلاش زیادی داشتند و ما آن بازی را فراموش کرده‌ایم و اکنون تمام تمرکزمان معطوف به قطر در جام جهانی ۲۰۱۸ است. قطر تیم قدرتمندی است و برای ما دردسر بزرگی ایجاد خواهد کرد. اما در این بازی نیز روی آنها فشار خواهد بود چرا که برای کسب سه امتیاز بازی خواهند کرد. ما مطمئن هستیم که بهترین عملکردمان را خواهیم داشت تا بتوانیم مردم ایران را خوشحال کنیم.

مهاجم تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران درباره میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ ، گفت‌: این جا در قطر از همین الان جو زیادی درباره جام جهانی وجود دارد و ما من با دوستانم درباره میزبانی جام جهانی صحبت‌های زیادی می‌کنیم. هنوز خیلی زود است که بخواهم این را بیان کنم که در جام جهانی قطر برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازی خواهم کرد. الان فقط تنها تمرکز من روی جام جهانی ۲۰۱۸ است. وقتی جام جهانی روسیه تمام شد تلاش می‌کنم که در انتخابی جام جهانی بعدی بهترین عملکردم را نشان دهم و بتوانم در کشوری که دوستان زیادی دارم و آشنایی خوبی نیز با آن کسب کرده‌ام حضور در جام جهانی را تجربه کنم. من خیلی خوشحال هستم که قطر خیلی جدی در حال آماده شدن برای میزبانی جام جهانی است. من تمام اخبار میزبانی قطر را از رسانه‌ها دنبال می‌کنم.

دژاگه در پایان درباره اولین تجربه حضورش در جام جهانی خصوصا صحنه‌ای که زابالتا روی او در محوطه جریمه خطا کرد و داور آن را پنالتی‌ تشخیص نداد و همچنین گل دقیقه ۹۰ مسی به ایران در بازی با آرژانتین، گفت‌: بازی بزرگی با آرژانتین داشتیم. قبل‌تر چند بار تجربه برخورد با زابالتا را در لیگ برتر داشتم. از نظر من آن پنالتی‌ واضح بود،‌ ولی فوتبال است. داوران هم کار سختی دارند و باید در کمتر از یک ثانیه تصمیم گیری کنند. هواداران ما هیچ وقت فراموش نکرده‌اند که ما برابر تیمی بزرگی همچون آرژانتین چطور بازی کردیم من هم فراموش نکردم.


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =