وال استریت ژورنال ناجی اقتصاد روسیه را معرفی کرد

روزنامه وال استریت ژورنال در تحلیلی از وضعیت اقتصادی روسیه که نسبت به دو سال پیش بهبود اندکی یافته است، ناجی اقتصادی این کشور را رونمایی کرد.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه در مقاله ای با عنوان چه کسی اقتصاد روسیه را احیا کرد نوشت:  دوسال پس از افت قیمت نفت و اعمال تحریم های غرب، روسیه مجددا به کشوری جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی تمام این موفقیت ها در اثر زحمات یک نفر به نام الویرا نبی اولینا رئیس بانک مرکزی روسیه است.  بسیاری از سرمایه گذاران براین باورند که الویرا نبی اولینا بیشترین سهم را در بازسازی اقتصاد روسیه داشته است.

تصمیم ناگهانی وی که نرخ روبل را به دلار در سال 2014 مرتبط نکرد و سپس درصد نرخ بهره را برای مقابله با فرار سرمایه و کاهش تورم، شدیدا افزایش داد را می توان حرکت صحیح او به حساب آورد.

این اقدامات برای اقتصاد روسیه که دراثر افت ارزش روبل به رکود منتهی شد و همچنین کاهش توان خرید و مصرف مردم، بسیار دردناک بود.

اما به مرور زمان این اقدامات اعتماد سرمایه گذاران بین المللی به اقتصاد روسیه که هنوز اثر ورشکستگی سال 1998 در آن باقی مانده را بازگرداند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =