ایسنا نوشت:معاون حقوقی رییس‌جمهور، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را بزرگ‌ترین میراث امام راحل و شهیدان برشمرد و همه جناح‌ها را به وحدت و تلاش گسترده‌تر در مسیر پویایی نظام و رشد و رونق اقتصادی ایران اسلامی فراخواند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قرچک اظهار کرد: برای دفاع از نظام و کشور، بهترین راه هماهنگ کردن تلاش ها متناسب با نوع حمله دشمن است. دشمنان امروز در قالب انواع کارشکنی‌ها تلاش دارند در تبلیغاتی گسترده چنین القا کنند که نظام جمهوری اسلامی، کارآمد نیست.

وی گفت: در چنین فضایی همه افراد و گروههای سیاسی معتقد به قانون اساسی که خواهان توفیق عملی جمهوری اسلامی ایران هستند، باید با حفظ همدلی و همبستگی ملی، رقابت های سیاسی خود را ذیل قانون اساسی ساماندهی کنند.

معاون حقوقی رییس جمهوری رشد و توسعه پایدار، ایجاد درآمد مکفی، رفاه و اشتغال برای همه شهروندان، پیشرفت علمی، اقتدار امنیتی و نشاط سیاسی، برخورداری همگان از حقوق کامل شهروندی و فراگیری فضای دینی، معنوی و اسلامی در جامعه را هدف همه افراد و گروههای سیاسی داخل کشور خواند و اظهارداشت: برای دست یافتن به این خواسته‌ها، راهی جز همبستگی و هم افزایی همه نیروهای فعال سیاسی و اجتماعی کشور وجود ندارد.

انصاری با بیان این که موفقیت دولت موفقیت همگان خواهد بود، گفت: این که تصور شود اگر دولتی موفق شد یک حزب موفق شده و اگر دولتی شکست بخورد یک گروه شکست خورده، تصور نادرستی است. در نظام جمهوری اسلامی، سه قوه طبق قانون اساسی زیرمجموعه و تحت نظر ولایت فقیه فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر همه دستگاه‌ها و قوای سه گانه هماهنگ و هم‌افزا عمل کنند، موفق خواهیم بود و در غیراین صورت همه آسیب می بینند و مهم‌تر این که اعتماد عمومی به نظام مخدوش می شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز چهارشنبه هیأت دولت با معظم له ، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند باید از همه فرصت‌ها بدون هیچ حاشیه و ملاحظه ای برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم؛ چرا که بالاترین تبلیغ برای دولت، اقدام و عمل است.

معاون رییس جمهوری در امور حقوقی گفت: با افتخار می گویم در سه سال گذشته با وجود بدترین شرایط درآمدی کشور در تاریخ بعد از انقلاب به دلیل کاهش میزان صادرات و قیمت نفت، اما دولت تدبیر و امید با حمایت مردم و هدایت رهبری، تعامل سازنده با دیگر قوا و سیاست تدبیر و امید، از طریق مذاکراتی عزتمندانه و قدرتمندانه و البته سخت و دشوار، توانست سنگ بزرگی را که در مسیر پیشرفت ملت ایران انداخته بودند، از سر راه بردارد.

انصاری اضافه کرد: دولت تدبیر و امید توانست همه قطعنامه های شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل را لغو کند و مقام معظم رهبری در دیدار روز چهارشنبه، یکبار دیگر سرداران عرصه دیپلماسی را مومن و سختکوش توصیف و عنوان کردند که مذاکره کنندگان کشورمان عزتمندانه از حقوق ملت دفاع کردند.

وی اظهارداشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی وارد باشگاه هسته ای جهان شده و این حق رسما مورد پذیرش همه جهانیان قرار گرفته است. امروز ما اگر چه از برخی بدعهدی های طرف مذاکرات شکوه داریم اما همانطور که دکتر روحانی اشاره داشتند به برجام اعتماد داریم اما به طرف اصلی مذاکرات یعنی آمریکا اعتماد نداریم. ما در عین حال می توانیم در تعاملات خارجی در عرصه اقتصادی و حتی هسته ای بر اساس اختیار و اراده خودمان عمل کنیم.

معاون حقوقی رییس جمهوری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید همانطور که در مذاکرات ایستادگی و حقوق ملت را استیفا کرد ، در اجرای برجام نیز ایستاده و گام به گام حقوق ملت را پیش می برد.

انصاری خاطرنشان ساخت: در مدت سپری شده از اجرای برجام 62 هیات کارشناسی فنی و صنعتی از کشورهای مختلف به ایران سفر کرده و تفاهم نامه ها و توافقنامه های متعددی امضا شده است. در این مدت بیش از 5 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده و سرمایه داخلی نیز به جریان افتاده است.

وی با بیان اینکه حداقل یکسال زمان صرف آواربرداری از اقتصاد کشور شد، گفت: امروز تورم تک نرخی شده و به جای رکود و رشد منفی 6.8 درصدی اقتصاد، به رشد 4.4 درصدی دست یافته ایم که ان شاالله تا پایان سال به رقم 5 درصد خواهد رسید.

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: اگر چه با هدفگذاری سند چشم انداز20 ساله مبنی بر نرخ رشد 8 درصدی فاصله داریم، ولی به این هدف نیز دست خواهیم یافت. رسیدن به این نرخ رشد اقتصادی به معنای برداشتن سنگ از جلوی پای جوانان نیازمند اشتغال خواهد بود.

انصاری ادامه داد: برای غلبه بر آمار بیکاری باید حداقل سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم که این هدف نیاز به فضای آرام و روان سازی امور بانکی دارد و دولت در همین راستا تلاش کرده مشکل بدهی های دولت به بانکها و بدهی بانکها به بانک مرکزی را حل نماید.

وی با اشاره به دستیابی به خودکفایی تولید گندم بعد از 12 سال گفت: در حال حاضر با بیش از 14 میلیون تن گندم، ذخیره این محصول در بهترین شرایط تامین مواد غذایی استراتژیک در سالهای پس از انقلاب قرار دارد. همچنین در حوزه کشاورزی اقدامات بزرگی از قبیل توسعه استفاده از روشهای نوین آبیاری و مهار آبهای مرزی انجام شده است.

معاون حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به برخی دستاوردهای دیگر دولت در عرصه نفت، گاز، پتروشیمی و حمل و نقل اظهار داشت: مقام معظم رهبری پس از ارائه گزارش چند تن از اعضای دولت و رییس جمهوری از دستاوردهای کشور، ضمن ابراز رضایت از تلاش های انجام شده ، تاکید داشتند که این خدمات به اطلاع مردم رسانده شود چرا که دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

انصاری تصریح کرد: نباید بگذاریم این افتخارات ملی در دعواهای کودکانه سیاسی گم شود و فضای ناامیدی کشور را فرا بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: همه این سخنان به معنای آن نیست که در کشور مشکل نداریم اما با توجه به کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته و حمایت مردم و لطف خدا، غلبه بر مشکلات دور از دسترس نیست.

معاون امور حقوقی رییس جمهوری در ابتدای این نشست ، هفته دولت و یاد شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: هفته دولت فرصتی است تا خدمتگزاران مردم در قوه مجریه به بیان گزارش عملکرد و خدمات ارزنده دولت و نظام جمهوری اسلامی بپردازند.

انصاری ،همه مردم ایران را به معنای عام کلمه ولایتمدار و دوستدار اهل بیت (ع) دانست و در عین حال گفت که مردم قرچک در این میان امتیاز خاصی دارند. این مردم در کنار این ولایتمداری عمومی به معنای اخص کلمه نیز ولایتمداری خود را در پیشتازی در پیروی از نظریه امام راحل در برپایی حکومت اسلامی در دوران خفقانی که کسی نمی دانست نهضت و حرکت انقلاب چه زمانی به پیروزی می رسد، ثابت کردند.

وی خاطرنشان ساخت: نظام جمهوری اسلامی که به نام دین و اسلام با پیشوایی امام راحل و محوریت ولایت فقیه به ثمر نشست و امروز خوشبختانه 37 سال در برابر همه توطئه ها و طوفانها مقاومت کرده و به پیش می رود، از همان آغاز با بدخواهی دشمنانی مواجه شد که از پیروزی این انقلاب غافلگیر شدند و لذا عزمشان را جزم کردند تا این نظام را به زانو درآورند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنان در ابتدا مساله را خیلی ساده تصور کرده بودند و فکر می کردند با شورشهای مختلف منطقه ای و تحرکات گروهکها و بعد از آن جنگ می توانند نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، گفت: دشمنان امروز و در پی ناکامی 37 ساله، با حربه ای جدید به مقابله با نظام آمده اند. امروز همان کسانی که امثال شهیدان رجایی و باهنر را به شهادت رساندند، به پشتوانه نظام استکبار و در پیوند با ارتجاع و تکفیر و نفاق، تلاشهای تازه ای را آغاز کرده اند.

انصاری اضافه کرد: سابقه جنایات و اقدامات تروریستی منافقین و همکاری آنان با رژیم صدام در حمله به ایران اسلامی هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نمی شود و فراموش شدنی نیست. منافقین در دستگاه استخبارات صدام و شکنجه گاههای رژیم بعثی نقش همدست و مترجم را در شکنجه اسرای ایرانی ایفا می کردند و حالا عده ای با همدستی نظام استکبار و در پیوند با ارتجاع و نفاق، درصدد تبرئه آنان برآمده اند که در این راه ناکام بوده و موفق نخواهند شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =