ایرنا نوشت: روسیه در آستانه مذاکرات وزیر خارجه این کشور و آمریکا که قرار است جمعه در ژنو با موضوع بحران سوریه برگزار شود، به واشنگتن هشدار داد به تعلل طولانی اجرای تعهد جداسازی گروه های مسلح مورد حمایت خود از مناطق تحت سلطه تروریست ها پایان دهد.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف اعلام کرد: آمریکا برای انجام وعده خود در سوریه که باید گروه های مسلح مورد حمایت واشنگتن را از تروریست ها تفکیک کند، اقدام نکرده است.
وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان وزیر خارجه این کشور در جمع خبرنگاران نوشت: آنها ماه ژانویه وعده داده بودند، معارضان را از تروریست ها جدا کنند، ولی یا نمی توانند یا نمی خواهند چنین اقدامی انجام دهد و به همین دلیل بهتر است به اقدام های خود توجه کنند.
انجام دیدار ژنو پس از آن قطعیت یافت که روز چهارشنبه لاوروف و کری در یک رایزنی تلفنی مسائل موجود را بررسی کردند و اکنون نیز انتظار می رود، دیدگاه های اختلاف برانگیز واشنگتن و مسکو در باره سوریه به ویژه جدا کردن گروه های معارض و مسلح مورد حمایت آمریکا از مناطق زیر سلطه تروریست های داعش و جبهه النصره نزدیک تر شده باشد.
وزارت خارجه روسیه در این زمینه اعلام کرده بود: آمریکا با خودداری از اجرای تعهدهای خود در سوریه، شرایط جدیدی را مطرح می کند که در واقع فراهم کردن فرصت های نو برای تجدید قوای گروه تروریستی جبهه النصره و متحدان آن برای مبارزه علیه نظامیان سوری است.
اکنون با توجه به نبرد سرنوشت ساز حلب که با عملیات زمینی ارتش سوریه و حمایت هوایی روسیه علیه گروه های تروریستی جریان دارد و سبب کشته شدن بیش از 2000 تروریست شده است، انتظار می رود مسکو در مذاکرات ژنو با تاکید بر لزوم خارج کردن گروه های مورد حمایت واشنگتن از منطقه و همزمان کمک رسانی امدادی و انتقال مردم از مناطق درگیری ها، خواستار همکاری بیشتر ضد تروریستی آمریکا شود.
لاوروف پیشتر نیز اعلام کرده بود: اجرا نشدن وعده های آمریکا برای خارج کردن گروه های مسلح مورد حمایت واشنگتن از مناطق تحت سلطه تروریست ها در سوریه، سبب تقویت گروه تروریستی جبهه النصره شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =