با حضور وزیر ارتباطات و استاندار خراسان شمالی و جمعی از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و استانداری این استان اینترنت ۱۷۱ روستا از توابع بجنورد افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وزارت ارتباطات، همزمان با هفته دولت دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خراسان شمالی سفر کرد و در شورای اداری خراسان شمالی با حضور محمدرضا صالحی استاندار این استان در بجنورد حضور یافت.

وی از اتصال 744روستای استان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: 149 کیلومتر فیبرنوری نیز در این استان احداث شده است.
دکتر واعظی افزود: علاوه در آن پست بانک خراسان شمالی 12هزار فقره برای اشتغال پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 103 روستای استان خراسان شمالی به اینترنت متصل شده بودند، تصریح کرد: در این سفر در بخش دولتی و غیر دولتی شاهد افزایش 2 برابری پهنای باند و 5 برابری ظرفیت انتقال هستیم. ضمن اینکه 171 روستا امروز به اینترنت متصل شدند و علاوه بر آن 9 شهر از خراسان رضوی به شبکه نسل سوم تلفن همراه و یک شهر نیز به شبکه نسل چهارم تلفن همراه متصل شدند.
وزیر ارتباطات افزود: علاوه بر آن افتتاح درگاه دولت الکترونیک و افتتاح مرکز آپا نیز برگزار شد که در مجموع از ابتدای کار دولت تا الان 2250 میلیارد ریال برای زیرساخت ها سرمایه گذاری شده است که 1150 میلیارد نیز همین امروز سرمایه گذاری شده است.
مسوول حوزه ICT کشور با اشاره به اینکه سه تا چهار ماه دیگر 74 روستا به اینترنت پرسرعت وصل می شود، گفت: تا پایان کار این دولت 458 روستای دیگر از استان خراسان شمالی به اینترنت پرسرعت متصل می شوند تا همه روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شوند.
وی افزود: به دنبال این هستیم که شبکه انتقال سه برابر و پهنای باند دو برابر تا پایان کار دولت برسد ضمن اینکه 30 کیلومتر فیبر نوری بکشیم و تعداد شهرهای متصل به نسل سوم تلفن همراه از 10 به 22 شهر برسد و شهرهای تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه در این استان را به 6 شهر برسانیم که برای این منظور بنا داریم 1050 میلیارد ریال تا پایان دولت سرمایه گذاری کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به مناسبت هفته دولت به استان خراسان سفر کرد، همچنین در جمع نمازگزاران شهرستان فاروج و در مسجد جامع این شهرستان همه روستاهای خراسان شمالی را برخوردار از شبکه تلفن دانست و اظهار کرد: نسل سوم اینترنت از امروز در فاروج افتتاح شد ضمن اینکه پهنای باند این شهر 2.5 برابر می شود.

 

 


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =