مدرسه امام حسن مجتبی(ع)، نگین درخشان شمال پایتخت

کلنگ مدرسه امام حسن مجتبی(ع) در سال ۱۳۶۵ توسط مرحوم آیت الله مهدوی کنی و حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در زمینی که توسط حاج رضا کیانی وقف کرده بود، به زمین زده شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین معّزی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان تهران با اشاره به تاریخچه این مدرسه، اظهار داشت: کلنگ مدرسه امام حسن مجتبی (ع) در سال 1365 توسط مرحوم آیت الله مهدوی کنی و حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در زمینی که توسط حاج رضا کیانی وقف کرده بود، به زمین زده شد و شخصیت های برجسته ای از جمله مرحوم عسکر اولادی و ... در ساخت آن مشارکت داشتند.

مدیر مدرسه علمیه مدرسه امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه در سال 1368 بنای مختصری شامل چهار اتاق برای مدرسه ایجاد شد، گفت: در سال 1372 مدرسه به صورت رسمی افتتاح و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس مدرسه تا امروز، حدود 1300 طلبه در سطح یک حوزه یعنی شش پایه اول، تحصیل کردند و پس از ادامه تحصیل، امروز بسیاری از آنان جزء خطبا، امامان جماعت و برخی نیز در پست های اجرایی مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان این که این مدرسه تا پیش از این فقط در سطح یک تا پایه شش طلبه می پذیرفت، اما بعد از بازسازی و صحبت هایی که با اعضای شورای حوزه علمیه استان تهران صورت گرفت قرار شد تا در آینده ای نزدیک سطح دو و نیز دورس تخصصی در مدرسه دایر شود.

مدیر مدرسه علمیه مدرسه امام حسن مجتبی(ع) یادآور شد: از امتیازات این مدرسه، وجود کتابخانه ای غنی با حدود 35 هزار جلد کتاب در مخزن آن است که زیرساختی مناسب برای حرکت مدرسه به سمت تخصصی شدن محسوب می شود؛ همچنین در این مدرسه و با بازسازی خوبی که در آن صورت گرفته، فضای زندگی شبانه روزی طلاب فراهم شده است،

وی در خصوص وجه تمایز مدرسه امام حسن مجتبی(ع) با دیگر مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید 70 طلبه پایه یک و دو حوزه در این مدرسه تحصیل می کنند و با یک برنامه جدید آموزشی که حاصل کار تخصصی کارشناسان است، به پیش خواهیم رفت و طلاب مدرسه چاره ای جز پرتوان بودن و ارتقای علمی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی خاطرنشان کرد: مدیریت مدرسه امام حسن مجتبی(ع) با کمک حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری به عنوان تولیت مدرسه، از تمام توان و داشته های خود برای حرکت در مسیر پیشرفت طلاب استفاده می کند.

/۶۲۶۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =