ایرنا نوشت: محققان شرکت امنیتی آمریکایی موسوم به Mandiant اعلام کردند که براساس بررسی ها، شرکت های آسیایی در برابر حملات سایبری واکنش ضعیفی دارند.

بی بی سی نیوز نوشت بر اساس تحقیقات این شرکت که در طول سال گذشته میلادی و در قالب بازرسی های دوره ای انجام گرفت که در هریک به طور متوسط 22 هزار دستگاه کامپیوتر مورد بررسی قرار می گیرند، مشخص شد در شرکت های آسیایی، فاصله زمانی بین وقوع حملات سایبری و کشف آن به طور متوسط 520 روز طول می کشد. این مدت زمان، سه برابر میانگین جهانی است. 

همچنین احتمال قربانی شدن شرکت های آسیایی در حملات سایبری، 80 درصد بالاتر از سایر نقاط جهان است.
بر اساس گزارش منتشر شده، در هر حمله سایبری 3.7 گیگابایت اطلاعات به سرقت می رود که معادل هزاران سند است. با وجود این، به دلیل فقدان قوانین مربوط به شفاف سازی حملات سایبری در اغلب کشورهای آسیایی، معمولا آمار این حملات منتشر نمی شود.
بر اساس این گزارش اهداف اصلی هکرها موسسات و سازمان های دولتی یا مورد حمایت دولت هستند. در اغلب موارد هکرها به دنبال استفاده از اطلاعات محرمانه یا انتشار این اطلاعات هستند.
به اعتقاد محققان، عدم کشف حملات سایبری در درازمدت می تواند نظام اقتصادی یا امنیت ملی یک کشور را به مخاطره بیاندازد. ممکن است هکرها زیرساخت های کلیدی مانند ایستگاه های برق و سیستم حمل و نقل را در دست بگیرند.
در سطح کاربران هم ممکن است هکرها اطلاعات شخصی کاربران را برای مقاصد متقلبانه به کار بگیرند. بر اساس گزارشی که پیش از این توسط موسسه امنیتی Symantec منتشر شده است، در طول سال گذشته بیش از 500 میلیون هویت به سرقت رفته است.
این گزارش علت اصلی ضعف امنیتی شرکت های آسیایی را فقدان برنامه ها و فرآیندهای واکنشی اولیه، فناوری و نیروی متخصص لازم برای تامین امنیت شبکه ها می داند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =