اجرای طرح ضربتی اوراقچی‌های میدان شوش/تغییر کاربری به لوازم خانگی یا بلورفروشی

ایلنا نوشت: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری اوراقچی‌های میدان شوش خبرداد و گفت: طبق آمار پلیس آگاهی تهران بزرگ 90 درصد پرونده‌های سرقت خودرو منتهی به میدان شوش می‌شود.

رضا قدیمی با بیان اینکه بعد از چندین اخطار اقدام به جمع آوری اوراقچی‌های میدان شوش کردیم، گفت: بر اساس مصوبه مجلس از سال 69 دیگر 33دسته شغلی باید به خارج از شهر تهران انتقال می‌یافتند که در بین این اصناف اوراقچی‌ها نیز بعد از حدود 10 بار تذکر مشمول این طرح شدند. این در حالی است که از دو سال گذشته هیئت امنای این صنف اقدام به خرید زمینی کرده‌اند که در حال حاضر نیز این مرکز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه اکثر این صنف فاقد سرقفلی مالکیت هستند، افزود: ما اجازه تغییر کاربری به این واحدها را داده‌ایم اما متاسفانه بسیاری از آنها فاقد مالکیت هستند و برخی نیز اجازه نامه دستی دارند که بسیاری از مالکین یا در خارج از کشور قرار دارند یا فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با پیشرفت شهر تهران ناخوداگاه در سال‌‌های گذشته صنف اوراقچی‌ها به مرکز شهر وارد شدند، گفت: این صنف در حال حاضر می تواند با تغییر کاربری به لوازم خانگی یا بلورفروشی ادامه فعالیت دهد که درصورت خالی کردن واحدها می‌توانیم آنها را آسفالت و فضای سبز مناسبی برایشان ایجاد کنیم.

قدیمی با بیان اینکه صنف اوراق کننده‌های اتومبیل با اتحادیه فروش آهن آلات درحال حاضر ادغام شده‌اند، گفت: ما شهرک خاورشهر را با مجوز شورای شهر به این افراد پیشنهاد دادیم اما طی سه سال گذشته با وجود عدم همکاری آنها خواهان مهلت بودند تا زمینی را خودشان پیدا کنند که به همین منظور زمینی 22 هکتاری در محدوده ثامن الحجج در جاده خاوران توسط این صنف خریداری شد و قرارداد ساخت آن به اتمام رسیده به گونه ای که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه هیئت امنای این صنف با 5 نماینده و 600 امضا تغییر کاربری وانتقال خود را به ثامن الحجج اعلام کردند، گفت: حتی اقرارنامه محضری نیز از این افراد گرفته‌ایم. به گونه‌ای که از اردیبهشت امسال قرار داد ساخت آنها به اتمام رسیده اما این افراد بار دیگر خواهان تمدید حضورشان در اوراقچی‌های میدان شوش شدند به طریقی که باز هم مهلت دادیم که تا بعد از ماه مبارک رمضان در آنجا بمانند.

قدیمی با بیان اینکه از 1.5 ماه گذشته باردیگر خواهان فعالیت در میدان شوش بودند، گفت: این افراد اعلام کردند که مجموعه جدید مشکل آب، برق و گاز دارد به همین منظور با برگزاری جلسه ای با استانداری قرار بر این شد که ظرف 25 روز این مشکلات به طور کامل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت واحدهای بلورفروشان میدان شوش متری 100 میلیون تومان است، اضافه کرد: این در حالی است که این سمت میدان و واحدهای اوراق فروشی ها تنها متری 10 میلیون تومان است که این افراد با تغییر کاربری می توانند قیمت ملک های خود را نیز تغییر دهند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پایان با بیان اینکه اوراقچی‌ها شامل 11 گاراژ و 800 واحد صنفی هستند، گفت: شهرداری و اتاق اصناف منافعی در انتقال به مرکز ثامن الحجج نخواهند داشت. این در حالی است که طبق آمار پلیس 90 درصد پرونده های سرقت خودرو منتهی به این میدان می‌شود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =