ایرنا به نقل از وزیر نفت نوشت: قراردادهای جدید نفتی به روش ای پی سی باعث جذب سرمایه‌گذاری خارجی و وابستگی منافع شرکتها و کشورهای خارجی به اقتصاد ایران می شود که این امر به ارتقای سطح امنیت کشور نیز کمک می کند.

بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه درنشست شورای اداری استان بوشهر افزود: در نشست غیرعلنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبی در مورد مسایل نفت مطرح شد و باورم این بود که 90 درصد نمایندگان مجلس با قراردادهای جدید نفتی موافق بودند اما افرادی هدفمند خلاف دیدگاه‌های مطرح شده نمایندگان، برای بی‌ثبات جلوه دادن کشور مطالب غیرواقعی مطرح کردند.

وی یادآورشد:باتوجه به تامین منابع مالی توسط دولت، سرمایه گذاری بخش خصوصی، بانکها و روان سازی جذب سرمایه گذاری خارجی همه چیز برای شکوفایی و جهش اقتصادی کشور آمده شده است.

وزیر نفت با تبریک هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: لازمه داشتن شکوفایی اقتصادی، استفاده حداکثری از همه ظرفیتهاست و هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که فقط با تکیه به منابع داخلی خود به اقتصادی پویا دست یافته باشد.

زنگنه گفت:هرچند اتکای اصلی نظام به مردم و باورخود است ولی باید برای استفاده بهینه از قابلیتهای توسعه ای کشور از منابع و سرمایه های خارجی و فاینانس نیز استفاده مطلوب شود.

وی اظهار کرد:باید دیگران احساس کنند امنیت ایران به نفع آنهاست و در زمان حاضر با هدایت رهبر معظم انقلاب و تلاش های نیروهای امنیتی و نظامی، جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه در درون آتش است اما امن ترین کشور منطقه به حساب می آید.

وی ناامید کردن مردم را خدمت به مردم ندانست و گفت: باید امید را در جامعه تقویت کرد و هر اقدامی که در راستای تضعیف امید در جامعه شکل گیرد در راستای منافع نظام نیست و این افراد دلشان نمی خواهد ایرانی مقتدر و قوی داشته باشیم.

وی گفت: دردیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب از سوی معاون اول رئیس جمهوری مطرح شد که امسال 500 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی به شرکتهای تولیدی و فعالان اقتصادی پرداخت می شود که این مهم جهش و تحرک اقتصادی را در کشور مهیا می کند.

وزیر نفت بیان کرد: با وجود توفیق دولت در ثبات اقتصادی و کاهش تورم اما افرادی هر روز به دروغ مطالبی عجیب و غیرواقعی را مطرح می کنند که قطعا این هدف به نفع کشور نیست.

نامدار زنگنه با بیان اینکه استان بوشهر همچنان در محوریت و پیشران صنعت نفت بوده ودرآینده نیزهست، گفت: یک حرکت عظیم توسعه ای در بخش نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر در راه است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر میزبان خوب و همراهی با صنعت نفت بوده و با وجود گرفتاریها و مشکلاتی که با اجرای طرحهای توسعه ای نفت برای مردم این استان ایجاد شده است اما بردباری و تحمل آنها قابل ستایش است که به نمایندگی از دولت از آنها تشکر می کنم.

وزیر نفت افزود: دولت و نفت قدردان همراهی مردم با صنعت نفت هستند و اقدام های خوبی که در زمینه تقویت بنیه علمی دانش آموزان شهرستان عسلویه شد مردم به این باور رسیدند که مجموعه نفت به مردم علاقه دارد و به نیازمندیهای آنان پاسخ می دهد.

وی گفت:بزرگترین گرفتاری در عسلویه طرح اقماری نیروهای شاغل است که برای برون رفت از این موضوع تدبیر و ساخت مسکن سازمانی نیز فاجعه آور خواهد بود.

نامدار زنگنه اظهار کرد: سیاست وزارت نفت ایجاد شهرکهای داخل فنس و ساخت منازل سازمانی نیست بلکه معتقدیم کارکنان نفت باید در کنار مردم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه وجود مدیران پروازی خواست وزارت نفت نیست گفت: برای ایفای مسئولیت اجتماعی نفت نسبت به مناطق پیرامونی مجوز هزینه کرد سه درصد حجم سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی را از رئیس جمهوری دریافت کرده ام.

وی یادآور شد: تولیدات پارس جنوبی تا اواخر امسال یا حداکثر تا اوائل سال آینده به کشور قطر می رسد که این مهم افتخار بزرگی برای کارکنان صنعت نفت در تحقق خواست ملت به شمار می رود.

نامدار زنگنه گفت: برداشت روزانه از میدان مشترک پارس جنوبی 240 میلیون مترمکعب بود که با برنامه‌ریزیهای انجام شده الان به 380 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی اظهار کرد: به سرانجام رسیدن برجام و اقدام های دولت باعث صادرات 2.2برابری نفت، دستیابی به پولهای بلوکه شده، سرمایه گذاری خارجی و اجرای طرحهای زیرساختی در حوزه های مختلف از جمله آب وبرق، کاهش تورم 43درصدی به هشت تا 9 درصد شد .

وزیر نفت اجرای طرحهای مهم برای افزایش تولید را ضروری دانست و گفت: بخش وسیعی از میدانهای نفتی و گازی در شهرستانهای دیر، کنگان و دشتی با عنوان پارس سه مد نظر وزارت نفت است.

وی افزود: برای استفاده حداکثری از میدانهای مختلف از جمله میدان فرزاد و سروش در استان بوشهر برنامه توسعه ای وجود دارد.

نامدار زنگنه اظهار کرد: افزایش بازیافت نفت از میدانها یک واجب است و کسی حق ندارد از جانب مردم برای استفاده نکردن از این میدانها تصمیم گیری کند.

وی یادآور شد: ظرفیت شناخته شده نفت در کشور 830میلیارد بشکه است که یک درصد آن 350میلیارد دلار برای کشور سرمایه به ارمغان می آورد.

وزیرنفت گفت: استفاده بهینه از این سرمایه مستلزم بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا است.

وی با بیان اینکه به نمایندگی از دولت در استان بوشهر حضور پیدا کرده است از برنامه ریزی مسئولان استان بوشهر برای طرح مسائل مختلف قدردانی کرد و افزود: مسائل مطرح شده مدیران این استان درخصوص ایفای مسئولیت اجتماعی نفت به محیط پیرامونی ازجمله تربیت نیروی انسانی، کمک به تامین سلامت مردم و دیگر مسائل توسعه ای مطالبه ای به حق است اما به دلیل محدودیت منابع باید اولویت بندی شود.

نامدار زنگنه یادآور شد: با شروع به کار دولت تدبیر و امید فازهای گازی اولویت بندی شد که این امر به افزایش تولید 150میلیون مترمکعب گاز منجر شده است.

وی گفت: با وجود نقش آفرینی صنعت نفت در درآمد کشور اما سهم این وزارتخانه از این درآمدها ناچیز است که برای ایفای مسئولیت اجتماعی نیازمند حمایت مجموعه دولت و مجلس هستیم.

نامدار زنگنه افزود: یک بسته از کارهای توسعه ای برای اجرای مسئولیتهای اجتماعی نفت به مناطق پیرامونی باید تهیه شود که اولویت اول این بسته تامین و تربیت نیروی انسانی متخصص باشد.

تبادل نظر با نخبگان و فعالان اقتصادی ، دیدار با امام جمعه بوشهر و بازدید از طرحهای مهم بویژه در حوزه نفت از اهداف سفر یک روزه وزیر نفت به استان بوشهراست.

 

22335

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا عاشق ایران و آمریکا A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    5 1
    ما ملت هم از قبل میدونستیم که برای ضربه زدن به دولته و هدفمنده