140 شهر اورژانس اجتماعی ندارند/ ساماندهی 6000 کودک کار

ایسنا نوشت: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سودجویی برخی افراد از کوکان کار در مراکز زیرزمینی، گفت: با همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی با اینگونه افراد که کوکان را به استثمار بگیرند شدیدا برخورد خواهیم کرد.

مسعودی‌فرید در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه اتوماسیون ثبت و کاهش طلاق خراسان رضوی در مشهد با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی در این کلان‌شهر، گفت: مشهد به عنوان یک کلان‌شهر تمام مسائل اجتماعی کلان‌شهرها را دارد و علاوه بر آن مهاجرپذیر بودن و ورود زائران نیز در افزایش آسیب‌های اجتماعی آن موثر بوده و امیدواریم با افزایش تخصیص اعتبارات به بهزیستی استان، فعالیت‌های بیشتری برای کاهش مسائل اجتماعی این شهر انجام شود.

وی حل مسائل و مشکلات حاشیه شهر مشهد را جزو تاکیدات مقام معظم رهبری و اولویت‌های بهزیستی خواند و افزود: کارگروهی در شورای اجتماعی کشور وجود دارد و چندین بار نیز به مشهد سفر کردند، بهزیستی و وزارت کار و رفاه اجتماعی هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مشهد کاملا در خدمت‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 191 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با این وجود حدود 140 شهر کشور فاقد اورژانس اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی هر مرکز سطح "سه" اورژانس اجتماعی به 400 تا 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین اعتبار اقدام به راه‌اندازی و افزایش این مراکز خواهیم کرد.

مسعودی‌فرید دیگر مشکل در گسترش اورژانس اجتماعی در سطح کشور را استخدام برشمرد و گفت: برای استخدام همکاران، مکاتباتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته‌ایم و پیگیر این موضوع هستیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ساماندهی 6000 کودک کار در 37 مرکز شبانه‌روزی کشور گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد بیش از 90 درصد این کودکان با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند و مابقی نیز با اقوام خود هستند. بنابراین به سمت افزایش مراکز روزانه رفتیم و طرح مراکز کودک و خانواده را با همکاری سازمان‌های غیر دولتی راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: امسال اولویت ما گسترش این طرح در کلان‌شهرهایی نظیر مشهد و تهران بوده و قرار است تا پایان سال 17 مرکز در تهران راه‌اندازی کنیم.

234 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    لطفش قبلش يك فكري هم به حال اورژانس هاي پزشكي و درماني بكنيد. كمبود در شهرستانها بيداد ميكنه