تسنیم نوشت: نجم الجبوری فرمانده عملیات آزادسازی نینوا امروز پنجشنبه گفت که طی ساعات آینده، آزادسازی کامل القیاره در جنوب شهر موصل اعلام خواهد شد.

به گزارش الفرات نیوز وی با بیان اینکه طی دومین روز عملیات آزادسازی القیاره، بیش از 100 داعشی به هلاکت رسیدند، افزود: طی ساعات آٰینده به نبرد القیاره فیصله داده می‌شود و آزادسازی کامل این منطقه از لوث تروریستهای داعشی اعلام خواهد شد.

عملیات آزادسازی مرکز القیاره سه‌شنبه گذشته آغاز شد.

فرمانده عملیات آزادسازی نینوا روز چهارشنبه از محاصره کامل داعشی‌ها در القیاره خبر داد و گفت که نیروهای امنیتی حمله گروه تروریستی داعش با هفت خودروی بمب‌گذاری شده را دفع کردند.

نیروهای عراقی روز سه شنبه مرکز القیاره را از دست تروریستهای داعشی آزاد کردند.

عبدالغنی الاسدی فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق نیز روز گذشته گفت که بیش از 10 هزار غیر نظامی داخل القیاره حضور دارند.

وی افزود: تعدادی از خانواده‌ها مناطق استقرار تروریستهای داعشی را به دستگاههای امنیتی اطلاع دادند.

مرحله اول عملیات آزادسازی القیاره هفته گذشته با آزادسازی روستاهای جوانه، الکبه الغربیه، القاهره، دور التجاوز، و الحویج از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی شد.

القیاره بزرگترین منطقه در استان نینوا به شمار می‌رود و یکی از بزرگترین چاههای نفتی عراق در این منطقه قرار دارد که در دهم ژوئن سال 2014 میلادی به اشغال تروریستهای داعشی در آمد.

ناحیه القیاره از لحاظ تاکتیکی و لجستیکی در نبرد آزادسازی موصل حائز اهمیت است و آزادسازی این منطقه، امنیت پایگاه نظامی را که اخیراً در نزدیکی این منطقه تأسیس شده برقرار می‌کند.

همچنین با آزادسازی القیاره، راه مختصری برای نیروهای عراقی جهت رسیدن به مناطق جنوبی موصل، باز خواهد شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =