دولت با جدیت، پیگیر پرداخت پول گندم کشاورزان است

ایسنا نوشت: وزیر جهاد کشاورزی د ر سفر به کرمانشاه گفت: دولت برای پرداخت پول گندم کشاورزان دغدغه جدی دارد و با جدیت پیگیر آن است.

به گزارش خبرآنلاین ،محمد حجتی در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه که شب گذشته(سوم شهریور) در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به افزایش تولید گندم در سال جاری، اظهار کرد: کل پولی که سال 1392 بابت پول گندم به کشاورزان پرداخت شد چهار هزار میلیارد تومان بود، که امسال تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم.

حجتی افزود: امسال در قانون بودجه 4500 میلیارد تومان ردیف بودجه برای یارانه گندم در نظر گرفته شده که تاکنون دو هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و سازمان مدیریت پذیرفته یارانه گندم امسال را به پنج هزار میلیارد تومان افزایش دهد، اما در این مقطع توان پرداخت کل این رقم را ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت دغدغه جدی برای پرداخت پول گندم کشاورزان دارد، اظهار کرد: دنبال تعریف ساز و کاری هستیم که سه هزار میلیارد تومان اوراق از طریق بورس به فروش برسد و بابت پول گندم کشاورزان پرداخت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران کشوری خشک و کم آب است، گفت: اما این موضوع نباید باعث شود کم کاری کنیم و از ظرفیت‌های کشور بدرستی استفاده نکنیم.

حجتی با بیان اینکه کشور ما در طول هزاران سال گذشته با این وضعیت اقلیمی(بارش کم) مواجه بوده، اما اجداد ما با افتخار در این کشور زندگی کرده و ملت فقیری هم نبوده‌اند، گفت: اقتصاد کشور هم عمدتا بر پایه کشاورزی بوده و امروز ما وارث چنین ملتی هستیم و باید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی کشور بخوبی استفاده کنیم.

حجتی با بیان اینکه کارهای زیادی در بخش کشاورزی می‌توانیم انجام دهیم، گفت: با همین میزان بارندگی و اراضی موجود، در صورت استفاده از دانش، ظرفیت های علمی و تکنولوژی می‌توانیم تولیدات بخش کشاورزی و درآمد این بخش را چند برابر کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از داشته هایمان بخوبی استفاده نمی‌کنیم، گفت: باید به سمت ارتقاء بهره وری برویم و تجربه، دانش و امکاناتمان را بکار بگیریم تا تولیدمان افزایش یابد و درآمد بهره برداران بیشتر شود.

وی بر لزوم استفاده صحیح از منابع آبی نیز تاکید کرد و گفت: توسعه کشت‌های نشایی و گلخانه‌ای، تغییر زمان کشت برخی محصولات و راهکارهای دیگر تا حد زیادی می‌تواند به بهره وری منابع آبی کمک کند.

حجتی در ادامه پتانسیل‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی را بالا دانست و گفت: بارندگی بالای استان کرمانشاه شرایط خوبی را برای رونق بخش کشاورزی این استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی کرمانشاه دو برابر میانگین کشور است و سطح وسیع و اقلیم مناسبی هم دارد، افزود: با این منابع آب و خاک خیلی بیشتر از وضعیت موجود می‌توانیم در این استان تولید محصول داشته باشیم.

حجتی گفت: کارهای خوبی در بخش کشاورزی این استان انجام شده، اما این پتانسیل وجود دارد که تولیدات کشاورزی استان بسیار بیشتر شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =