ایران نوشت: این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت به استان‌های مختلف از جمله مرکزی، قم، اصفهان، فارس و...سفر داشت و طرح‌های ارتباطی و مخابراتی را افتتاح کردند.

در عین حال این هفته نصراللـه جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره تحقق مأموریت‌های این سازمان گفت: وزارت ارتباطات دولت یازدهم، شبکه ملی اطلاعات و طراحی و پیاده‌سازی دولت الکترونیک را در دستور کار داشته که طراحی و پیوست‌های شبکه ملی اطلاعات کامل شده و بخش‌های مقدماتی کار که به موازات فعالیت‌های وزارتخانه بوده به اجرا گذاشته شده است.


در بخش دولت الکترونیک نیز با پایان مرحله اول کار، دستگاه‌ها توانستند به صورت انفرادی امکانات خود را مکانیزه و الکترونیکی کرده و در اختیار مردم بگذارند. در مرحله دوم که در آن قرار داریم، پیکربندی روابط بین این دستگاه‌ها و ایجاد پرتال‌های پنجره واحد در کشور است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به این سطح از کارآمدی خواهیم رسید، البته در دوره بعد و برنامه ششم توسعه نیز به سمت ایجاد دولت هوشمند که سطح بالاتری از پیچیدگی و ارائه خدمات برای مردم است پیش می‌رویم.


بحث کارت‌های اعتباری این هفته همچنان خبرساز بود تا آنجا که بعد از جوابیه اداره پست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دراین باره توضیحاتی ارائه داد و گفت: خلط مبحث صورت گرفته است چرا که ما اعلام کردیم با توجه به باز شدن فضای تحریم‌ها، همکاری‌های بین‌المللی در عرصه‌های مختلف ارتباطی آغاز شده و بر این اساس با یکی از شرکت‌هایی که کارت‌های اعتباری بین‌المللی توزیع می‌کنند توسط شرکت پست قرارداد منعقد کرده‌ایم و در این میان نامی از «مسترکارت» نبرده‌ایم اما برخی رسانه‌ها این سرویس را به خدمات مسترکارت تعبیر کردند. در حالی که این شرکت واسط که خدمات کارت اعتباری بین‌المللی ارائه می‌کند با نام «ویژن کارت» در ایران فعال است.


از جمله بحث‌هایی که همیشه داغ است بحث شبکه‌های اجتماعی است. در این هفته عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد که ادامه فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله تلگرام، منوط به تبعیت از قوانین داخلی است و چنانچه شبکه‌های اجتماعی و بخصوص تلگرام به همین رویه ادامه بدهند، قطعاً فیلتر خواهند شد در این همین راستا محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مورد اظهارنظر معاون دادستانی کشور گفت: براساس سیاستگذاری‌های کلان نظام، مقرر شده است که در مورد تشخیص تمام شبکه‌های اجتماعی که مخاطب انبوه دارند در شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری شود. بر این اساس، دبیر شورای عالی فضای مجازی باید در این خصوص توضیح دهند اما آنچه من می‌دانم این است که تاکنون هیچ تصمیم‌گیری جدیدی در خصوص تلگرام صورت نگرفته است.


همچنین در این هفته آماری اعلام شد که حکایت از آن داشت ۶۵درصد کاربران ایرانی به‌دلایل اقتصادی و ارزان بودن به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند وتنها ۸ درصد کاربران به‌دلیل بی‌اعتمادی به سرویس‌های بومی، از خدمات خارجی استفاده می‌کنند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =