معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس اعلام پایگاه بین المللی آی اس آی ، ایران بعد از روسیه در کل دنیا از لحاظ رشد تعداد تولیدات علمی و کمیت علمی رتبه دوم را در اختیار دارد و پس از ایران برزیل در جایگاه سوم است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، که در نشست شورای معاونان پژوهش و فناوری منطقه 4 کشور در دانشگاه بوعلی سینا همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: ایران در سال 2016 نسبت به سال 2015 در شاخص جهانی نو آوری 29 پله رشد داشته است و جایگاه 78 را کسب کرده است.

وی با اعلام اینکه اگر اطلاعات موسسه ارزیابی این شاخص، درباره تمام 80 معیار شاخص نوآوری کامل بود شاهد اعلام رشد بیشتری نیز بودیم گفت: سیاست گذاری های علم و فناوری باید با همکاری دانشگاه ها و خرد جمعی صورت گیرد که برای رسیدن به این هدف بسیاری از فعالیت ها به دانشگاه ها واگذار شده است به گونه ای که آیین نامه تشکیل شرکت های دانش بنیان به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد و این دانشگاه با همکاری تعداد دیگری از دانشگاه ها اقدام به تدوین این آیین نامه کرد و پس از بررسی در وزارت علوم ابلاغ شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه ایران همواره روند رو به رشدی در تولیدات علم دنیا دارد ادامه داد: براساس آمارهای پایگاه ISI ایران در تولید مقالات یک درصد برتر دنیا که دارای بیشترین ارجاع ها و استنادهای دانشمندان است، در رتبه اول قرار دارد.

دبیر کل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ایران در سال 2016 به 2015، 29 رتبه ارتقا یافته است و این رتبه مجموع همه شاحص های مربوط به نوآوری است ، یادآور شد: براساس آمارهای این موسسه ایران در رتبه تحصیلات عالی در سال 2015 رتبه چهارم و در شاخص فارغ التحصیلان مهندسی در رتبه دوم قرار دارد .

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در آخر یکی از مشکلات ایران برای حضور در رتبه بندی های جهانی را نبود آمارهای صحیح از ایران در موسسات بین المللی ذکر کرد و افزود: با وجود کمبود آمارها، رتبه بندی های جهانی نشان می دهد که وضعیت علمی ما روند رو به بهبودی را طی می کند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =