معاون وزیر آموزش و پرورش: برای ریشه‌کنی بیسوادی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: دولت برای ریشه کنی بیسوادی مشوقهای مناسبی پیش بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خواندن و نوشتن رکن اصلی شکل گیری ساختار دانش و توسعه دانش در انسان ها است ولی امروزه مفهوم سواد توسعه پیدا کرده و فراتر ازآن مطرح می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از رزن همدان ؛ علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و  پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور که در نشست اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان رزن سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: به منظور کاهش میزان ریزش افراد تحت آموزش، دولت سیاستهای تشویقی شامل پرداخت یک میلیون و 390 هزار ریال برای افرادی که در سالجاری آموزش دیده و هفت میلیون و 200 هزار ریال برای افراد آموزش دهنده در نظر گرفته است.

مصطفی خزاعی، مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز آموزش را اساس توسعه پایدار دانست و تاکید کرد: توسعه پایدار به معنای توزیع متوازن است و در ابعاد مختلف زیست اجتماعی و محیطی در تامین امنیت و رشد دخالت دارد.

وی افزود: آموزش موجب افزایش سرمایه های اجتماعی می شود و تحقیقات و داده های اماری گویای این است که سرمایه گذاری در آموزش وپرورش رشد اقتصادی، افزایش تولید و کاهش فقر را به همراه دارد.

وی بروز آسیب های اجتماعی را ریشه در بی سوادی و کم سوادی دانست و گفت: توسعه آموزش نقش کلیدی در حذف نابرابری دارد و محرومیت از سواد، موجب کاهش رشد در جامعه می شود.

وی گفت: 16 هزار و 230 بی سواد در همدان شناسایی شده است که تا پایان سال 98 این افراد زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =