قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران معتقد است: وزارت کشور در حد توانش فضا را برای فعالیت گروه ها و احزاب سیاسی مهیا کرده است.

غلامرضا انصاری در گفتگو با خبرآنلاین در ارزیابی خود از فضای سیاسی کشور در دولت روحانی، گفت: با توجه به محدودیت های زیادی که پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم وجود داشته، اکنون من کارنامه دولت را در باز شدن فضا کشور مثبت ارزیابی میکنم.

وی ادامه داد: دولت یازدهم با مشکلات زیادی مواجه بود. اکثر کشورهای دنیا در مواجهه با ایران تحریک شده و تحریم های بسیار جدی که حتی در دوران جنگ 8 ساله وجود نداشت، بر ما تحمیل کردند به طوری که احتمال حمله نظامی وجود داشت و جنگ کشور را تهدید میکرد و در مجموع شرایط بسیار هولناکی در جامعه وجود داشت.

این فعال سیاسی اصلاحطلب خاطر نشان کرد: مجموع فعل و انفعلات پیش از سال 92، بسیار نا امید کننده و منفی بود که در چنین شرایطی دولت یازدهم کار را تحویل گرفت و در مدت کوتاهی برجام را به نتیجه رساند و حداقل فایده آن، این بود که تهدید نظامی را از کشور دور کرد و حق قانونی و طبیعی ملت ایران با دیپلماسی بسیار موفق و کارآمد به مردم بازگردانده شد.

انصاری با بیان اینکه نمیتوان انتظار داشت همه این مسائل و مشکلات در کوتاه مدت مرتفع شوند، افزود: در مجموع دولت در گام اول موفق بوده و بسیاری از اقداماتی که انتظار آن بعد از فضای سال 88 نمیرفت، با آرامش و گام به گام انجام و بستر مناسب حرکت سیاسی معتدل شکل گرفت.

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران همچنین تصریح کرد: وزارت کشور تا جایی که در توانش بوده فضا را برای کنش گران، احزاب و گروه های سیاسی مهیا کرده است. در بخش فرهنگی نیز علارغم همه محدودیت ها و فشارها که توسط بعضی نیروهای داخلی وجود دارد، دولت تا جایی که امکان دارد فضا را برای حرکت های مثبت فرهنگی مهیا میکند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: فیل اقتصاد دیر میخوابد اما وقتی خوابید بلند کردن آن آسان نیست. آثار معضلات و مشکلاتی که در دولت قبل برای بخش های تولیدی و کارآفرینی به وجود آمده بود کاملا هویداست. دولت برای کنترل تورم نیز گام های مثبتی برداشته اما مسئله رکود شرایط خوبی ندارد و دولت باید اقدامات جدی در این رابطه انجام دهد.

انصاری یادآور شد: با روی کار آمدن مجلس دهم فکر میکنم دولت یازدهم میتواند در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنعت میتواند نوسازی و بازسازی داشته باشد و در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم با ایجاد امید در جامعه، بستر حرکت و بالندگی را در این بخش سامان دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: احزاب و گروه های اصلاح طلب در یک سال باقی مانده به انتخابات با امیدواری به آینده و حرکت گام به گام در حمایت کلی از سیاست های آقای روحانی و تقویت زیرساخت ها در بخش های مختلف، تلاش میکنند امیدواری را در جامعه بالا ببرند که در سال 96 شاهد حضور پر رنگ تر مردم در عرصه انتخاباتی باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =