«خبرجنوب» نوشت: مردان تبهکار به شیوه راهزنان در جادههای منتهی به مروارید پرسه زده و با شناسایی خودروهای مختلف، دست به سرقت از آن ها میزدند.

سرقت خشن
مدتی قبل یک راننده پراید درحالیکه سر و صورتش زخمی و خون آلود بود نزد ماموران پلیس رفت و خبر از سرقت پرایدش داد. وی افزود :به سمت روستایی در اطراف داراب می رفتم در نزدیکی گردنه مروارید دو راهزن نقابدار از من خواستند کنار جاده توقف کنم. وقتی به محلی خلوت رسیدیم آن دو نقابدار به سمت من حمله کردند. وقتی متوجه شدم آنها سارق هستند مقاومت کردم تا اجازه ندهم خودروام را سرقت کنند اما آنها مرا به باد کتک گرفتند و درحالیکه خون از سرو صورتم سرازیر شده بود، در حاشیه جاده رهایم کردند و با سرقت پرایدم پا به فرار گذاشتند. من هم به سختی خودم را به حاشیه جاده رساندم و بعد برای شکایت نزد پلیس آمدم.
شروع تحقیقات
بعد از اعلام این شکایت تیمی از ماموران، به دستور رفیعی دادستان نی ریز با انجام هماهنگیهای قضایی، رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. در نخستین مرحله راننده پراید اقدام به چهره نگاری متهمان کرد و تصویر فرضی آنها به همراه مشخصات خودروی سرقتی در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت. درحالیکه بررسیهای ویژه در این زمینه ادامه داشت ماموران سرنخ هایی به دست آوردند.
در مرحله بعدی مشخصات خودروی پرایدی که مردان تبهکار دزدیده بودند مورد بررسی قرار گرفت و این حقیقت افشا شد که سارقان، با خودرو در محدوده نی ریز تردد کرده بودند. با توجه به اینکه اعضای این باند در جاده های خلوت طعمه خود را شکار مي کردند، ماموران طرح مهار را اجرا کردند و این محدوده را بهصورت نامحسوس زیرنظر گرفتند.
گشتزنی در این محدوده ادامه داشت تا اينكه ماموران متوجه یک مورد مشکوک شدند و آنها را تحت نظر قرار دادند. ماموران که ظن شان بیشتر شده بود، رفتوآمدهاي این دو تبهکار را زیرنظر گرفتند. بررسیها نشان میداد این خودرو سرقتی است و افراد مشکوک نیز اعضای همان باندی هستند که دست به سرقت زده اند.
با این اطلاعات دستور بازداشت اعضای باند صادر شد و ماموران در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه آنها شدند و دو نفر از اعضای باند را بازداشت کردند.
تحقیقات ادامه دارد
بعد از متلاشی شدن باند راهزنان و دستگیری 2عضو این شبکه، متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند و به سرقت خودروسواری اعتراف کردند. بعد از اقرار اعضای باند، برای آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده و کشف سرقت های احتمالی دیگر ادامه دارد.

۴۷۴۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =