تسنیم نوشت: یک منبع در وزارت خارجه سوریه عملیات نظامی ترکیه در خاک این کشور را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، یک مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت که سوریه نقض آشکار حاکمیت خود توسط ترکیه را محکوم و تاکید می‌کند که راه مبارزه با تروریسم با بیرون راندن داعش و جایگزینی گروههای تروریستی دیگر به جای آن نیست.

وی افزود: تانک‌ها و خودروهای زرهی ترکیه صبح امروز در حالی که از حمایت هوایی ائتلاف آمریکایی برخوردار بودند، از مرزهای سوریه عبور و وارد شهر جرابلس شدند.

این منبع گفت: جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند که مبارزه با تروریسم در خاک سوریه باید از طریق هماهنگی با دولت سوریه و ارتش عربی سوریه که از بیش از پنج سال قبل تاکنون در حال نبرد با تروریسم است، صورت گیرد.

وی افزود: جمهوری عربی سوریه این اقدام ترکیه را نقض آشکار حاکمیت خود می‌داند و تاکید می‌کند که راه مبارزه با تروریسم، بیرون راندن داعش و جایگزینی گروههای تروریستی دیگر به جای آن نیست.

این منبع اظهار داشت: آنچه هم اینکه در جرابلس جریان دارد، ٖآنگونه که ترکیه ادعا می‌کند، مبارزه با تروریسم نیست، بلکه جایگزین کردن تروریسمی دیگر به جای آن است، لذا سوریه خواستار پایان یافتن این تجاوز است و از سازمان ملل متحد می‌خواد که قطعنامه‌های خود را به طور ویژه اجرا کند و به حاکمیت کشورها و تمامیت ارضی آنها احترام بگذارد. دولت سوریه همچنین از طرف ترکی و ائتلاف بین‌المللی می‌خواهد که به قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه‌های مربوط به بستن مرزها و خشاکاندن منابع تروریسم احترام بگذارند.

افکان آلا وزیر کشور ترکیه پیش از این از ادامه عملیات نظامی این کشور در ترکیه تا از بین رفتن آنچه آن را تهدید تروریستی موجود در مرزها خواند، خبر داد.

وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه عملیات نظامی در جرابلس با همکاری ائتلاف بین المللی انجام خواهد شد افزود: ترکیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و حمایت از معارضان معتدل تاکید دارد.

پیش از این یک منبع رسمی در ارتش ترکیه به خبرگزاری رویترز گفته بود که تانک‌های ارتش این کشور برای مقابله با داعش وارد خاک سوریه شده‌اند.

این خبر درحالی منتشر شده که شبکه سی ان ان ترک امروز چهارشنبه به نقل از مقام‌های ارتش ترکیه اعلام کرد: تانک‌های ترکیه با اجرای عملیات تهاجمی گسترده‌ای در شهر جرابلس سوریه، مواضع تروریست‌های داعش را منهدم کردند.

این گزارش افزود: تانک‌های ترکیه با شلیک بیش از 200 گلوله حدود 70 هدف گروه تروریستی داعش را نابود کردند. در عین حال، جنگنده‌های اف 16 نیروی هوایی ترکیه نیز 11 هدف گروه تروریستی داعش را در این منطقه بمباران کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =