آیت الله جعفر سبحانی گفت: مساله تناسب کار بین دختران و پسران در جامعه باید رعایت شود و در مشاغلی که به ضرورت باید توسط زنان اداره شود، مابقی باید به پسرانی که قرار است خانواده‌های آینده را شکل بدهند واگذار شود.

 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سبحانی در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه فضای مجازی برای جوانان ما خطرناک شده است؛ امروزه حتی آرایش سر در قم همانند کشورهای خارجی شده است؛ مسوولان در این حوزه باید سعی کنند که تاثیرات منفیِ این ارتباطات را کم کنند.

وی افزود: نمی توانیم دور کشور را دیوار بکشیم و بگوییم که نیازی به ارتباطات نداریم؛ امروزه در شرایطی به سر می‌بریم که فکری در یک گوشه دنیا تولید می‌شود و چند دقیقه دیگر در سراسر جهان منتشر می‌شود؛ البته قبول داریم که قدم‌های مثبتی در زمینه موبایل و مقابله با فسادهای آن برداشته شده که قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: اقتصاد یک اصل در جامعه است و از تلاش دولت نیز خرسندیم و امیدواریم این مشکلات حل شود، ولی معتقد هستیم که حل این مشکلات یک‌روزه نخواهد بود؛ یکی از مشکلات مهم، مساله کار جوانان است، ولی اگر نمی‌شود برای کلیه پسران و دختران شغل ایجاد کرد، زیرا با این کار، خانه‌سازی و کارخانه تعطیل می‌شود.

آیت الله سبحانی گفت: باید به مقدار لازم از جنس مونث در مناسبات مفید استفاده کرد و مابقی کارها را به پسرها داد؛ در برخی از مراکز و موسسات جمعیت بانوان بیشتر از آقایان است. باید در هیئت دولت فکری برای این مساله کرد، زیرا کارهای ویژه زنان که ضروری است باید در کشور توسط زنان اداره شود، ولی مابقی کارها را باید پسران انجام دهند؛ زیرا آنها هستند که باید زندگی تشکیل دهند و زندگی را اداره کنند.

وی اظهار کرد: مساله دیگر، ضرورت ازدواج است؛ 11 میلیون جوان هنوز ازدواج نکرده‌اند که این آمار نگران‌کننده است؛ باید در دولت برای این مساله چاره‌اندیشی شود؛ باید کاری کرد که مساله مجرد زیستی از بین برود، این مساله در حالیست که جامعه ما به سمت پیری می‌رود.

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر نسل ما سه سمت پیری برود، امنیت ما نیز به خطر خواهد افتاد؛ حتی در کشور چین نیز خطر پیری جمعیت حس شد و میزان موالید در هر خانوار را بیشتر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسایلی که دولت باید انجام دهد، حل مشکل بدحجابی است؛ قرار نیست بر سر همه چادر کرد، ولی این مشکل بدحجابی نیز باید حل شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =