عملیات مشترک نیروهای ویژه ارتش ترکیه و نیروی هوایی به اصطلاح ائتلاف بین المللی در منطقه جرابلس با هدف پاکسازی این منطقه از داعش آغاز شد.


به گزارش خبرآنلاین، واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه گزارش داد:  نیروهای ویژه ارتش ترکیه ساعاتی پیش وارد خاک سوریه شدند. برخی منابع می گویند که این اقدام ترکیه ارتباطی به ائتلاف بین المللی نداشته و کاملا به صورت یکجانبه است. 

- روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در گزارشی درباره ورود نیروهای ویژه ارتش ترکیه به سوریه ، نوشت : عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در چارچوب حق دفاع مشروع اجرا می شود.

- منابع نظامی در ترکیه اعلام کردند 63 موضع گروه تروریستی داعش در شمال سوریه 224 بار هدف حملات خمپاره ای قرار گرفته و گلوله باران شده است.

- منابعی نظامی اعلام کردند جنگنده های ترکیه و  ائتلاف [به اصطلاح ]آمریکایی چهار حمله هوایی به مواضع گروه داعش در جرابلس در شمال سوریه انجام دادند.

- عملیات مشترک نیروهای ویژه ارتش ترکیه و نیروی هوایی به اصطلاح ائتلاف بین المللی در منطقه جرابلس از توابع حلب با هدف پاکسازی این منطقه از عناصر داعش آغاز شد.  عملیات از ساعت 4 بامداد به وقت محلی (  5:30 به وقت تهران) آغاز شد.

همزمان توپخانه ارتش ترکیه نیز حملات سنگین را به مواضع داعش در جرابلس آغاز کرده است.
ملیت نوشت : هدف عملیات علاوه بر پاکسازی منطقه مرزی از عناصر تروریست ، تامین امنیت مرزی و حمایت از تمامیت ارضی سوریه است.
یکی دیگر از اهداف عملیات جلوگیری از آغاز موج جدید مهاجرت ، انتقال کمک های انسان دوستانه به مردم منطقه است.

در همین حال دفتر نخست وزیری ترکیه از آغاز عملیات مشترک ارتش و نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا برای پاکسازی شهرک مرزی جرابلس در خاک سوریه از اشغال داعش خبر داد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری ترکیه آمده است عملیات پاکسازی شهرک مرزی جرابلس از عناصر داعش راس ساعت چهار صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی آغاز شد و در این مرحله پس از بمباران مواضع داعش در این شهر توسط جنگنده بمب افکن های ارتش ، یگان های توپخانه جرابلس را هدف گلوله باران سنگین قرار دادند.

هنوز گزارشی درباره عبور نیروهای نظامی ترکیه یا نیروهای مخالف سوری مورد حمایت ترکیه از خطوط مرزی دریافت نشده است.
هدف از این عملیات پاکسازی مرز ترکیه از سازمان های تروریستی و افزایش ضریب امنیتی مرزی و نیز حمایت از تمامیت ارضی سوریه اعلام شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =