چرا رئیس جمهور برخی بدیهیات را تکرار می‌کند؟ آیا کسانی که مخالف برگزاری کنسرت هستند، از قانون و مراحل آن خبر ندارند؟ که رییس جمهور به آنها مواردی از این دست را یادآور می‌شود؟

سخنان آقای روحانی در دفاع از برگزاری کنسرت‌ها به مذاق دو گروه خوش نیامده است. برخی دوستان که معتقدند آقای روحانی شخصا باید زودتر از این سینه سپر می‌کرد و تمامی کار و گرفتاری‌هایش را رها کرده و به دفاع از اهل موسیقی و حقوق به حق شهروندی آنها می‌پرداخت و به قانون شکنان می‌تاخت و هشدارشان می داد و یا این که از مسیرهایی دیگر کار را جلو می‌برد که برگزاری کنسرت های دارای مجوز به خطر نیفتد. این گروه حتی نامه‌ای تدارک دیده‌اند در انتقاد از آقای روحانی. در حالی که این نامه باید خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه و در استقبال از آقای روحانی باشد و نه تضعیف ایشان.

طیف دوم همان گروه رقیب آقای روحانی‌اند که بیش از آنکه به دنبال اصل حرف او باشند از آن مدام بهانه‌هایی می‌سازند که بتوانند به او حمله و وی را به بی‌اعتنایی به قشر مستضعف متهم سازند.
از طیف دوم انتظاری نیست. آنها اگر ده من عسل هم در دهانشان قرار دهند، با یک گاز بزرگ دخل دست و انگشتان طرف مقابل را می‌آورند. اما از طیف اول این انتظار هست که به جای حمله به آقای روحانی سخن او را گرفته و به طیفی که قانون‌شکنی می‌کنند حمله برند.
آقای روحانی به زیرکی و تیزهوشی بیان کرده است که هر کسی که مستقیم و بی‌اعتنا، قوانین جاری، که امضای صدها هزار شهید انقلاب وجنگ پای آن است، را شکسته و حرمتی برای آن قایل نیست، عملا در مسیر انقلاب و قانون حرکت نمی‌کند و باید مسیر خود را اصلاح کند. این سخنان را او در حوزه عمومی بیان می‌کند تا ضمن کاستن از فشارهای پشت پرده به افکار عمومی و مردم توجه دهد که چه کسانی به نام دین و مذهب و ایمان قصد بر هم زدن نظم عمومی و قوانین جاریه را دارند.

طبیعی است که کمتر کسی‌است باور کند برهم زنندگان کنسرت و مخالفان آن به بهانه درد دین و اسلام و ایمان چنین رفتارهایی می‌کنند. چرا که تمامی این افراد در تمامی این سال‌ها بر مصدر کار بودند و کنسرت ها هم در همان شهرها برگزار می‌شد. اما هیچ واکنشی نشان نمی‌دادند.

با این توصیفات باید به کنه سخنان آقای روحانی و طرف خطاب آن اعتنا کرد و از قوه قضاییه و ریاست آن که اخیرا برخی مخالفان ومنتقدان تندرو و بیٰ‌شکیب آقای روحانی و دولت را به بی‌انصافی متصف کرده است،خواست که برای اجرای قانون دست یاری به دولت دهد و جلوی برخی تکروی‌های دادستان‌هاو افراد دیگر را بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید US ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    6 0
    درود بر جناب مختاباد با این قلم روان و صریح: کیهان هم نوشته به جای 8 میلیون بیکار به کنسرت که بی اهمیته نپردازید خب چه بهتر بود علم الهدی و شریعتمداری هم از اول یعنی اول اولش به بیکاری و فقر و تبعیض و رانت می پرداختند، نه موی دخترها و برگزاری کنسرت
  • امینز130آی A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 6
    اول از همه درود خدا بر آیه الله علم الهدی دوم اینکه: تو قوانین ارسال نظرتون نوشتین نظراتی که حاوی تهمت و افترا و ... غیره باشن چاپ نمیشن پس چرا خودتون "خبرهایی" که حاوی این مصادیق اند چاپ می کنید؟ دلیلی جود نداره مگر وجود عدم تعقل در حرف ها و در نظر گرفتن مکتب ها. یا وجود غرض ورزی و کینه که این طور خبر با این لحن اعلام میشه. میدونم که نظر من هم بنا به همین دلیل چاپ نمیشه، ولی این نظر میدم تو خودتون حداقل یه بار بخونین
  • سارا US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    5 0
    همه دیگه می دونن کی راست میگه کی دروغ. دست دلواپسا برای همه رو شده. این توطئه ها علیه دولت اتفاقا دولت رو محبوب تر می کنه. حالا هم این کامنتو میذارم کفن پوشا رفتن کنسرت یزد رو به هم بزنن. چی عایدشن میشه جز نفرت و رسوایی؟