ایران نوشت: پسر جوانی که به اتهام قتل پسر ۷ ساله افغان در گندمزارهای اطراف ورامین دستگیر ومحاکمه شده بود، صبح دیروز با حکم قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به پرداخت دیه وزندان محکوم شد.

پرونده این جنایت از سوم خرداد سال 93 در پی ناپدید شدن پسر 7 ساله افغان در محله «قلعه‌نو»ی شهرری در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران پلیس در تلاش برای افشای راز ناپدید شدن هادی کوچولو به تحقیقات گسترده‌ای در محل زندگی وی پرداختند.در ادامه دوستان پسرک به مأموران گفتند: هادی را آخرین بار قبل از ناپدید شدن همراه پسری به نام «امیر» 24 ساله دیده‌اند. بلافاصله نیز امیر به‌عنوان تنها مظنون حادثه پرونده دستگیر و برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شد.وی در نخستین بازجویی‌ها گفت: 8 روز پیش درحالی که برای خوردن توت و بازی همراه هادی کوچولو به گندمزار رفته بودند با پرتاب یک قطعه سنگ، هادی کوچولو را زخمی و بیهوش کرده و بعد هم از آنجا گریخته است.کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات امیر که به نظر می‌رسید در بیان و گفتار مشکل مادرزادی دارد به مزرعه موردنظر رفتند. درجریان جست‌و‌جوها نیز استخوان‌های پسرک راپیدا کردند.بدین‌ترتیب امیر، به اتهام آدم‌ربایی و قتل پسر 7 ساله تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت. وی در تمام مراحل بازجویی‌ها گفت: تنها با پرتاب سنگ باعث بیهوشی هادی کوچولو شده ولی اتهام قتل را رد کرد.

سرانجام محاکمه این پسر جوان دردادگاه کیفری انجام شد و قاضی مقدم زهرا برای روشن شدن زوایای پنهان قتل هادی به تحقیق از او پرداخت.
سپس وکیل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و گفت: تنها حلقه مفقوده این پرونده کشف این ابهام است که جسد پسرک چگونه در مدت 8 روز به چند تکه استخوان تبدیل شده است. این در حالی است که هیچ اثری از آثار سوختگی در بقایای جسد بر جا نمانده و پزشکی قانونی نیز در آزمایش‌های تخصصی استفاده از اسید را رد کرده بود.
همزمان با آخرین دفاعیات متهم، اولیای دم نیز خواستار اشد مجازات برای متهم شدند.سرانجام قضات شعبه دوم دادگاه کیفری صبح دیروز باتوجه به مدارک ارائه شده درباره سابقه بیماری این جوان، وی را به پرداخت دیه وزندان محکوم کردند.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    4 0
    این محلات کی میخواد آباد بشه وزندگی سالم توش جریان داشته باشه اینهمه درباره خطرات تلگرام وفضای مجازی میگید بغل گوشمان تو تهران محلات بسیار فقری هستند که پایگاه جرم وجنایتند بادستگیری واعدام کار درست نمیشه انها حداقل های زندگی رو ندارن تاکی میخواهیم خودمونو فریب بدیم ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 2
    چرا اعدامش نکردند چون افغانی بوده
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 2
    چرا اعدامش نکردند چون افغانی بوده
  • بی نام RO ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    1 1
    نکنه می خواید وقتی از زندان ازاد شد دوباره به جامعه برگرده و دست به جنایتی دیگر بزنه
  • بی نام A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    4 1
    واقعا نا عادناله هست