تشکر ویژه فاطمه معتمد‌آریا از یک هنرمند درگذشته/عروسک‌های خاطره‌انگیز،دوستان قدیمی را دور‌هم جمع کرد

افتتاح نمایشگاه یاد استاد زنده یاد جواد ذوالفقاری، عصر امروز در لابی تالار اصلی تئاتر شهر، هنرمندان با سابقه تئاتر عروسکی چون مرضیه برومند، فاطمه معتمد آریا، هما جدیکار، زهرا صبری، دنیا فنی‌زاده و ... را دور هم جمع کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابتدای اين برنامه با صحبت شادی پورمحمدی آغاز شد. او درباره اين هنرمند گفت: «به دليل اينكه جواد ذوالفقاری خيلی اهل شادی و خوشحالی بودند از شما می‌خواهم كه اين مراسم را با دست زدن شروع كنيم.»

او ادامه داد: «از آقای ذوالفقاری تشكر می‌كنم كه در اين شلوغی‌های روزمره، دوستانی را از اقصی نقاط اين شهر به اينجا رسانده است و ما همواره به ياد همه سال‌هايی كه حضور داشتند خواهيم بود.»

این هنرمند تاکید کرد: «اين برنامه به همت مريم معينی و فكر زيبای مرضيه برومند تهيه شده است و خوشحال هستيم كه هنوز هم اين ارزش‌ها وجود دارد، البته ممكن است كه مجموعه كاملی نباشد اما بيشترين آثار اين عزيز در آن به نمايش گذاشته شده است و خرسنديم كه يادگاری‌های خوبي را براي ما به جا گذاشته‌اند.»

مرضيه برومند دبير جشنواره نمایش عروسكي تهران هم در سخنانی بيان كرد: «ذوالفقاری را در نمايش عروسكي شناختم تا زمانی كه بود در كنارش بودم و خاطرات زيادی با وی دارم. آثارش برای ما ميراث گرانقدری است و تشكر می‌كنم از همسرش منصوره آذری كه اين آرشيو را در اختيار ما قرار داد تا نمايشگاه بی‌نظيری در اينجا شكل بگيرد.»

در ادامه مراسم، منصوره آذری كه به همراه پسرش بهنود ذوالفقاری در اين مراسم حضور داشت، عنوان كرد: «من می‌دانم كه او برای هركدام از اين عروسك‌ها چقدر زحمت كشيده و فكر كرده است و در آخر از همه دوستانی كه در بر پايی اين نمايشگاه تلاش كردند تشكر می‌كنم.»

فاطمه معتمد آريا نیز در خصوص اين مراسم و مرحوم جواد ذوالفقاری گفت: «خوشحالم در جمعي هستم كه همه دوستان قديمی و عروسك‌هايی كه با آنها خاطره داريم حضور دارند، ذوالفقاری خودش، روحش و اعتقاداتش را به ما تحميل كرد كه همديگر را دوست داشته و با هم مهربان باشيم.»

دنيا فنی زاده، ديگر مهمان اين نمايشگاه بود كه در ادامه بيان كرد: «در اين فضا انسان‌های خوب با قلب‌هاي صاف هستند، جواد ذوالفقاری در يك جشنی كه برای من گرفت، جمله دنيا ديگه مثل تو ندارد را برايم خواند اما من هيچوقت نتوانستم محبت‌های او را جبران كنم، اميدوارم كه همه شما ١٢٥ سال زنده باشيد و تئاتر عروسكی را هم زنده نگه داريد.»

در بخش پايانی اين مراسم، پس از آنكه به همه مهمان‌ها شاخه گل آفتابگرداني داده می‌شد، دنيا فنی‌زاده و منصوره آذری به نمايندگي از همه، نمايشگاه را افتتاح كردند.

در این نمایشگاه حدود 100 عروسک و ماسک از نمایش‌های «کدو قلقله زن»، «بز زنگوله پا»، «بازی پسر و گرگ»، «سیاوش و فرنگیس»، «علی بابا و چهل دزد بغداد» و «سمک عیار» به نمایش گذاشته شده‌اند.

عروسک‌ها و ماسک‌های این نمایش‌ها با طراحی هنرمندانی چون ایرج رامین‌فر، علی پاکدست، مریم اقبالی و مرضیه محبوب ساخته شده‌اند.

استاد مرحوم جواد ذوالفقاری در سال ۱۳۳۱ در همدان به دنیا آمد و سال‌ها در حوزه‌ تئاتر عروسکی مشغول نگارش، ترجمه و کارگردانی بود. این هنرمند همواره متون و داستان‌های کهن ایرانی را دستمایه خلق آثار خود قرار می‌داد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =