ایسنا نوشت:رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و مالزی عصر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگوهای دوجانبه، بر لزوم توسعه روابط اقتصادی و امنیتی تاکید کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی پس از دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و بر توسعه روابط اقتصادی تاکید کردند.

در ابتدای این نشست، رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مالزی کشوری مهم و قابل احترام برای ماست و از کشورهای مهم اسلامی است که همواره نقش مهمی در سطح منطقه داشته است.

وی افزود: در دیدار امروز دو طرف بر تعمیق روابط اقتصادی و همکاری‌های تجاری و امنیتی تاکید داشتند و پیشنهادات خوبی از سوی طرف مالزیایی برای حضور شرکت‌های موفق مالزیایی در ایران مطرح شد. همچنین روابط فرهنگی و تجاری طرفین نیز مورد تاکید قرار گرفت.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به خطر جریان‌های تروریستی برای جهان اسلام گفت: امروز مساله جریان‌های تروریستی که امنیت جهان اسلام را به مخاطره‌ انداخته‌اند از مسائل مهم کشور است که در این زمینه نیز صحبت‌های مهمی با رئیس مجلس نمایندگان مالزی مطرح شد و امیدواریم جمیع صحبت‌های انجام شده بتواند نقش مطلوبی در ادامه روابط اقتصادی فرهنگی، سیاسی و امنیتی ایران و مالزی ایفا کرده و فصل جدیدی در این روابط بیافریند.

 در ادامه این نشست امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی نیز با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام اظهار کرد:‌ از استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران از هیات مالزیایی صمیمانه سپاسگذاریم و امیدواریم بتوانیم روابط خوب و سازنده خود را با ایران ادامه دهیم.

وی افزود: موضوعات امنیتی و اقتصادی و همکاری شرکت‌های ایرانی و مالزیایی اصلی‌ترین موضوع مذاکرات امروز بود که امیدواریم با شناخت کاملی که نسبت به ایران داریم این مناسبات بیش از گذشته تقویت شود.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی تصریح کرد: ما بسیار خوشحالیم که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با نگاهی مطلوب به مسائل دنیا و موضوعات اقتصادی در حال فعالیت است و امیدواریم با همکاری دولت ایران بتوانیم فضای مناسبی در جهت همکاری‌های اقتصادی بین دو طرف ایجاد کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =