روحانی: امسال شاهد شتاب یافتن رونق اقتصادی خواهیم بود /شادابی فضای سیاسی لازمه پیشرفت است

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد مناسبت‌های جدیدی به تقویم سالانه اضافه شود، 23 تیر روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان، از آن جمله‌اند.

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در این جلسه که عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر که مخلصانه در راه خدا و خدمت به مردم فداکاری کردند، اظهار امیدواری کرد که راه آن عزیزان همواره سرمشق مدیران نظام باشد.

وی همچنین با قدردانی از خدمات و زحمات همه دولت‌ها و دولتمردان پس از انقلاب اسلامی افزود: دولت تدبیر و امید در سه سال فعالیت خود دستاوردهای بزرگی داشته است و البته باور دارد که پاسخگویی به همه مطالبات و نیازهای به حق مردم عزیز مستلزم عزم ملی، یکپارچگی و پیگیری اجرای برنامه‌های بلندمدت است.

اهم اظهارات رییس دولت یازدهم به نقل از ایسنا به شرح زیر است؛

*{ با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه‌های سیاست خارجی، اقتصاد، محیط زیست، کشاورزی و امور اجتماعی}: ثبات و ساماندهی اقتصادی کشور و کنترل تورم و رشد 4.4 درصدی اقتصاد در سه ماهه اول سال جاری در حالی محقق شده که کشورهای تولید و صادرکننده نفت با بحران‌های شدید اقتصادی روبرو شدند.

*سیاست‌های اقتصاد مقامتی اساس حرکت دولت است. پروژه‌های فراوان همزمان با هفته دولت در سراسر کشور افتتاح می شود. امسال شاهد شتاب یافتن حرکت در مسیر رونق اقتصادی و رفع مشکلات مردم خواهیم بود که به کاهش آسیب‌های فرهنگی نیز کمک خواهد کرد.

* شادابی فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور لازمه تحرک و پیشرفت است. همه باید به گونه‌ای عمل کنیم که با رعایت آداب، اخلاق و اصول اسلام و انقلاب، در مسیر آرمان‌های امام (ره)، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و شهدای والامقام قدم برداریم.

*در این جلسه بنا به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد مناسبت‌های جدیدی از سال آینده در تقویم سالیانه گنجانده شود که بر این اساس، هفتم فروردین به نام روز هنرهای نمایشی (تئاتر ، سینما و تعزیه)، هفتم اردیبهشت روز ایمنی و حمل و نقل، 25 اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، 31 اردیبهشت روز اهدای عضو، اهدای زندگی، 23 تیر روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان، 15 مهر روز روستا و عشایر و 21 اسفند به نام روز بزرگداشت نظامی گنجوی نامگذاری شده و از سال آینده در متن تقویم گنجانده می‌شود.

*همچنین بر اساس تصویب شورای انقلاب فرهنگی مقرر شد در ضمیمه تقویم نیز، پنجم آذر به نام روز قیام مردم گرگان (1357) و 17 دی به نام روز بزرگداشت خواجوی کرمانی نامگذاری شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    1 0
    بدو که کمتر از یه سال وقت داری دکتر