خودروی زرهی رباتیک عراقی‌ها برای شکار  داعش/ابتکار دو برادر برای اولین بار در عراق

فناوری‌های نظامی رباتیک در جهان مسئله‌ای تازه نیستند اما برای اولین بار عراقی‌ها خودشان توانسته‌اند خودروی زرهی رباتیک برای مقابله با تروریست‌های داعش طراحی کرده و بسازند.

ربات عراق

نشريه عراق پست گزارش داده كه اين ربات كه اندازه يك خودروي معمولي است توسط دو برادر طراحي شده و توسط يك لپتاپ از راه دور كنترل مي‌شود.این خودروی زرهی که به خمپاره‌انداز و تیربار مجهز شده است دارای چهار دوربین است كه كنترل آن را ميسر مي‌كند. كنترل اين ربات مي‌تواند از فاصله يك كيلومتري صورت بگيرد. مسلسل ربات در زمان حرکت در یک زاویه 45 درجه قرار دارد. چرخ‌های این زره‌پوش نیز از لاستیکی از جنس تفلون ساخته شده است. این ربات می‌تواند دشمن را از فاصله سه کیلومتری هدف قرار دهد.

سامانه خمپاره‌انداز این خودرو حدود سه کیلومتر بُرد دارد و تیربار آن نیز می‌تواند نفرات دشمن را از فاصله یک کیلومتری هدف قرار دهد.

از چهار دوربین نصب شده روی این خودروی زرهی دو دوربین برای ناوبری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو دوربین دیگر نیز برای تیراندازی و فرمانده این خودرو در نظر گرفته شده است. در لاستیک‌های این خودرو نیز موادی به کار رفته است که در صورت اصابت گلوله امکان طی کردن مسافتی حدودا 50 کیلومتری را دارد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =