حل مشکل ساکنان مسکن مهر رضوان‌ در دستور کار

روزنامه همشهری زنجان نوشت: بهمن سال 92 بود که پروژه مجتمع 2244 واحدی مسکن مهر رضوان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرک پونک زنجان افتتاح شد. در این مجتمع 28 بلوکه 10 هزار نفر ساکن هستند و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس هیات مدیره مجتمع رضوان و اهالی، دل پری از وضعیت مجتمع و محوطه دارند. نبود فضای سبز برای بازی کودکان، پیاده‌روهای خاکی، عدم اطمینان از ایمنی آسانسورها و نبود کیوسک انتظامی داخل مجتمع برای تامین امنیت از جمله مسائلی است که اهالی با آن درگیر هستند.
اما مشکلات به همین جا ختم نمی‌شود. «علی اسماعیلی» با اعلام این مطلب که اهالی از کمبود فضای آموزشی و کمبود نیرو برای نظافت مجتمع رنج می‌برند، اظهار می‌کند: مشکلات، اهالی رضوان را عاصی کرده است. «مهدی محمدی» یکی از اهالی مجتمع در این گفت و گو  می‌گوید: با توجه به جمعیت بالای مجتمع، به کیوسک انتظامی در داخل مجتمع برای تامین امنیت به خصوص در شب بسیار نیازمندیم تا آسایش و امنیت به این مجتمع 10 هزار نفری بازگردد.

نگهبان محلی به جای کیوسک انتظامی
همشهری برای پیگیری مشکلات مطرح شده از سوی ساکنان مجتمع به سراغ مسئولان مربوطه می‌رود.
روابط عمومی نیروی انتظامی استان در مورد ایجاد کیوسک انتظامی می‌گوید: به تازگی کلانتری در این منطقه افتتاح شده و ساختمان آن در حال تکمیل است. البته با وجود گشت در منطقه ضرورتی به کیوسک انتظامی نیست و در صورت بروز مشکل با تماس مردم، پلیس در کمتر از 10 دقیقه در محل حاضر می‌شود.
«علی سلیمانی» در ادامه می‌افزاید: هر مجتمعی باید نگهبان داشته باشد، بنابراین بهتر است مردم نگهبان محلی بگیرند.

تعمیر آسانسورها
رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی استان در مورد وضعیت آسانسورهای این مجتمع اظهار می‌کند: متولی بخش استاندارد آسانسور، سازمان ملی استاندارد است که در استان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی این کار را انجام می‌دهد. همه آسانسورهایی که در مجتمع رضوان فعال هستند، توسط اداره استاندارد گواهی ایمنی و کیفیت دارند. «اسدالله رحیمی» با اعلام این نکته که به علت نبود آگاهی از نگهداری صحیح توسط مدیران مجتمع‌ها از شرکت‌های فاقد صلاحیت به علت قیمت پایین برای نگهداری آسانسور استفاده شده است، می‌گوید: به مرور زمان به ‌علت نداشتن اطلاعات فنی توسط سرویس‌کار، آسانسور خراب می‌شود.
رحیمی ادامه می‌دهد: سندیکا فقط در زمینه ایمن‌سازی آسانسورها وارد می‌شود و شرکت‌های سازنده را مجاب می‌کند که نکات ایمنی را به دقت رعایت کنند. سندیکا در استان نیز برای تک تک آسانسورها شناسنامه فنی صادر می‌کند.
وی می‌افزاید: همه آسانسورهایی که در استان کار می‌کنند باید دارای گواهی ایمنی از سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت باشند. در غیر این صورت سندیکا به اداره استاندارد و سازمان صنعت و معدن و تجارت گزارش داده و آنها موظف هستند نسبت به پلمپ آسانسور اقدام کنند.
رحیمی اظهار می‌کند: در حال حاضر در حال ایمن‌سازی آسانسورهای مجتمع هستیم. این مجتمع 132 آسانسور دارد که در بازرسی اول 50 دستگاه آسانسور را خاموش کردیم زیرا فاقد هرگونه ایمنی لازم بودند و هر لحظه امکان سقوط داشت. این کار باید با همکاری مدیر بلوک‌ها انجام شود تا روند کار سرعت گیرد.
وی می‌افزاید: در حال حاضر80 درصد کار روی اصول قرار گرفته است و متوجه شده ایم آسانسورها تا چه حد مشکل دارند. در بلوک‌هایی که 2 آسانسور دارند یکی از آنها را به صورت فوری آماده می‌کنیم و تحویل می‌دهیم تا آسانسور دوم آماده شود.

کانال نیمه کاره
رئیس اداره اجرایی و مدیریت مسکن اداره مسکن و شهرسازی استان در خصوص کانال بزرگی که در ورودی مجتمع قرار دارد، می‌گوید: پیمانکار در حال تکمیل دیوار مسیر این کانال است. 80 درصد کار پایان یافته و تا چند روز دیگر به اتمام می‌رسد. البته بخشی از دیوار با لوله‌های انتقال آب شهر طلاقی می‌کند. بنابراین کار کردن روی این قسمت، ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد.
«مجید مجیدی‌‌فر» ادامه می‌دهد: پیاده‌روی اطراف مجتمع نیز با مکاتبات انجام شده قرار است تا 1/5 ماه آینده تکمیل شود.
مجیدی در خصوص آسفالت خیابان‌های این منطقه می‌گوید: پس از اتمام پل در وردی مجتمع که اینک در مرحله تکمیل دستک‌های آن هستیم، به آماده‌سازی آسفالت باند خیابانی که باقی مانده خواهیم پرداخت.
وی در خصوص کمبود فضای آموزشی می‌گوید: در حال حاضر در ضلع پایینی مجتمع، زمینی با کاربری آموزشی وجود دارد که طبق درخواست اداره‌های مربوطه مانند اداره آموزش و پرورش می‌توان این زمین‌ها را در اختیارشان قرار داد.

3 پارک جدید در پونک
نبود فضای سبز برای بازی کودکان و استفاده خانواده‌ها از ضعف‌های مجتمع است. شهردار منطقه 2 در این خصوص اظهار می‌کند: جلوی مجتمع رضوان کانالی رو به سیلاب وجود دارد که در حال تکمیل آن هستند و پس از اتمام آن، معبر را تبدیل به فضای سبز خواهیم کرد.
«داوود بیگدلی» در مورد زمان ساخت پارک می‌گوید: قرار بود تا آخر اسفند سال گذشته کانال ساخته شود که با تاخیر در این مساله ساخت آن به تعویق افتاد. امسال 3 پارک در مقابل مجتمع رضوان، جنب مسجد نورالزهرا و جنب مسجد امام جواد(ع) ساخته می‌شود. ساخت بلوار نینوا در کوی پونک با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان هم در برنامه‌های شهرداری است.
بیگدلی در مورد نظافت این مجتمع می‌گوید: فضای داخل مجتمع و جمعیت آن بسیار زیاد است. نیرویی که برای نظافت در مجتمع است، کافی نیست و نیاز به نیروهای بیشتری داریم. برای فضای داخل مجتمع‌ها شهرداری هیچ تعهدی ندارد ولی با توجه به بزرگ بودن مجتمع، یک نفر را برای نظافت مجتمع به صورت ثابت اختصاص دادیم و برای هر بلوک، مخزن زباله گذاشتیم.
وی ادامه می‌دهد: در اغلب موارد شاهد هستیم که اهالی زباله‌های خود را از پنجره به بیرون پرت می‌کنند که این مساله باعث بروز مشکل در نظافت می‌شود. ما منکر مشکلات نیستیم. مردم باید صبر پیشه کنند تا طرح‌های عمرانی یکی پس از دیگری انجام شود. شهرداری با جدیت تمام برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند. تاکنون اعتبار خوبی برای انجام طرح‌های عمرانی در منطقه پونک اختصاص داده شده است. در مجموع 5 میلیارد تومان برای بلوار نینوا و 5/1 میلیارد تومان برای فضای سبز و لکه‌گیری اختصاص یافته است.
شهردار منطقه 2 می‌افزاید: برای امسال در نظر داریم بخشی از منطقه گلشهر و پونک را به بخش خصوصی واگذار کنیم و اگر مراحل نهایی طی شود می‌توانیم چند نیرو برای نظافت مجتمع رضوان داشته باشیم.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =