استرالیا با فیلمی  به زبان بومی در اسکار هشتادونهم

استرالیا نماینده خود را برای حضور در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «تانا» با کارگردانی مشترک بنتلی دین و مارتین باتلر به زبان بومیان جزیره وانواتو ساخته شده است. این فیلم در جوایز آکادمی سال 2017 نماینده رسمی کشور استرالیا در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان خواهد بود.

لایت‌یِر اینترتینمنت توزیع‌کننده این فیلم در آمریکای شمالی است و از 19 سپتامبر «تانا» را در آمریکا اکران خواهد کرد.

این فیلم داستانی واقعی از مردمان تانا در جزیره وانواتو را روایت می‌کند. داستان فیلم درباره عشاق جوانی است که زندگی سنتی در این جزیره را به چالش می‌کشند.

بازیگران این اثر سینمایی حرفه‌ای نیستند و از میان اهالی همین منطقه انتخاب شده‌اند. داستان و دیالوگ‌های فیلم در یک دوره شش‌ماه در محل و با مشاوره یک مترجم و راهنمای فرهنگی شکل گرفته‌اند.

گریم میسون مدیر اجرایی اسکرین استرالیا درباره فیلم «تانا» گفت: «تانا همان کاری را می‌کند که تمام فیلم‌های بزرگ تمنای انجامش را دارند. فیلم شما را از صندلی سینما بلند کرده و غرق در دنیایی دیگر می‌کند. معرفی «تانا» به عنوان نماینده استرالیا در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان اسکار برای ما امتیاز ویژه‌ای است.»

«تانا» در هفته منتقدان جشنوارۀ سال 2015 ونیز جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد. این فیلم علاوه بر این جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بلند انجمن کارگردان‌های استرالیا را دریافت کرده است.

منبع‌: هالیوودریپورتر / 22 اوت

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =