بیرانوند گفت: پاسخ های آقای فانی به کمیسیون آموزش کاملا قابل قبول، قابل دفاع و توجیه بود. و نه تنها عملکرد ضعیفی نداشته بلکه آمار نشان می دهد که عملکردش در دوره وزارت فانی قابل قبول هم بوده است

سپیده سعیدی: استیضاح وزیرآموزش وپرورش موضوعی نیست که تنها دراین دولت مطرح شده باشد؛ استیضاح وزیر بارها در دولت های پیشین هم مطرح شده و مصائب های وزارتخانه نیز همچنان با این موضوع رخ‌نمایی می کنند . گاه به بهانه استیضاح گاه از تریبون های خبری و یا اززبان فرهنگیان .«علی اصغر فانی» وزیرآموزش و پرورش دولت یازدهم در یک سال باقیمانده از عمر دولت یازدهم روزهای پر حاشیه‌ای را پشت سرمی گذارد. رفت و آمد وزیر بین وزارتخانه ومجلس آن هم یک ماه باقیمانده به آغاز سال تحصیلی روزهای مبهمی را برای آموزش و پرورش رقم زده است.

محمد بیرانوند، رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دراین رابطه به خبرآنلاین می گوید؛ شاید استیضاح منتفی شود.

31 مرداد درکمیسیون آموزش نشستی با وزیرآموزش و پرورش داشتید، نمایندگانی که خواستار استیضاح وزیر هستند چه سوالاتی مطرح کردند، این نشست را چگونه ارزیابی می کنید؟

تقریبا 30 نفر از نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش شدند که در این نشست 8 نفر از آنها به نمایندگی حضور داشتند؛ نیمی از سوالات خود را در وقت معین مطرح کردند که وزیر آموزش و پرورش به آنها پاسخ دادند. هم اکنون کمیسیون در حال بررسی پاسخ های ارائه شده از سوی وزیر است و البته باقی مانده سوالات را سه شنبه مطرح خواهند کرد. تصور می کنم که استیضاح منتفی شود.

نظر نمایندگان در خصوص پاسخ وزیر چیست؟ چرا تصور می کنید که استیضاح ممکن است منتفی شود؟

البته دریافت من اینگونه است. پاسخ های آقای فانی کاملا قابل قبول، قابل دفاع و توجیه بود. ایشان نه تنها عملکرد ضعیفی نداشتند بلکه آمار نشان می دهد که عملکرد ایشان دردوره وزارتشان قابل قبول نیزبوده است. تعدادی از نمایندگان امضاء خود را از استیضاح پس گرفتند، اما هنوز آمار نمایندگان متقاضی استیضاح بالا است. متاسفانه رسانه ها و بخش اطلاع رسانی وزارت خانه نتوانستند عملکرد وزیر و معاونان ایشان را بدرستی اطلاع رسانی کنند و در اختیار عموم قرار دهند.

گفتید آمار نشان می دهد که عملکرد وزیر آموزش و پرورش در دوره وزارتشان قابل دفاع است؛ در این‌باره بیشتر توضیح دهید.

در بحث آموزش خوشبختانه معدل امتحانات نهایی متوسطه دوره دوم در طی سه سال تصدی آقای فانی نزدیک به 1.5 نمره ارتقاء پیدا کرده است و پوشش تحصیلی در سه مقطع روند رو به رشد بوده است. حقوق فرهنگیان نیز با توجه به اینکه تورم کنترل شده است 80 درصد رشد داشته که بعد از انقلاب اتفاق بسیار خوب و قابل تحسینی در آموزش و پرورش بوده است . متاسفانه اگر این موارد را رسانه ها بیشترمورد توجه قرار می دادند و اطلاع رسانی بهتری صورت می گرفت شاید بسیاری شبهات درخصوص عملکرد وزیر برطرف می شد . حال منتظر هستیم تا روز سه شنبه که ادامه سوالات از سوی نمایندگان مطرح شود و نتیجه بررسی های کمیسیون هم اعلام شود .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمان A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    18 1
    80در صد رو از کجا اووردن؟
  • النازجمالی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    متاسفانه موج بدبینی و انگ زدن به مسئول و غیر مسئول جامعه را فراگرفته ، کاش این مسئله درمان میشد .کاش نمایندگان صبورتر بودند .دولت یازدهم یک دولت تخریب شده را تحویل گرفت یادمان رفته ؟
  • مسعود RO ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    1 0
    به دنبال چه ميگرديم؟ بهتر شدن آموزش و پرورش تا چندوقت قبل به خودم ميگفتم بزرگترين مشكل ما در آموزش و پرورش كمبود نقدينگي است . اگر به طور مثال بودجه آموزش را ده برابر كنيم ، آيا با اين سيستم ميتوانيم به كيفيت عالي برسيم ؟ با توجه به سرعت فناوري در جهان امروز ، سيستم فعلي جوابگو نيست. حال ميخواهد آقاي دكتر فاني باشد يا وزير ديگري بر سر كار بيايد. چشمها را بايد شست جور ديگري بايد ديد.
  • s IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    1 0
    بر دروغ گو لعنت /ختما وعده به تو داده یا افراد تو را رییس کرده که این گونه حرف میزنی. ممکن است استیضاح منتتفی شود چون اکثر نمایندگان به فکر معلمان نیستند بلکه بدنبال باج خواهی هستند اگر باج گرفتند وزیر سر جای خود خواهد ماند