۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

آگاهی حق مردم است و این حق اگر چه تا دیروز به صورت قطره چکانی در جان تشنه مردم ریخته می شد ، امروزه برتری فناوری های نوین ، یکی از ابزارهای قدرت را از چنگ صاحبان قدرت به در آورده است .

فضاي سايبري محملي است براي آگاهي بدون دروازه باني ، اين جنس از دريافت ها كه درصدي از حقيقت و بخشي از شايعه را در خود دارد، زماني نزد افكار عمومي به صورت پالايش شده درخواهد آمد ، كه بازيگران عرصه رسانه اي كشور، ضمن تسلط بر نبض اخبار منتشره در خصوص مسايل داخلي و خارجي مرتبط با منافع ملي ، فرايند انتشار اخبار را با هدف اقناع افكار عمومي و صيانت از مشروعيت نظام و دولت، فرماندهي كنند.

براي ورود به بحث ، جريانسازي هاي خبري مرتبط با افشاي فيش هاي حقوق هاي نجومي را شاهد مثال مي آوريم . در جوامع ديگر، اخباري از اين دست كه دربرگيري آن بالا است ، در اخبار بحران طبقه بندي مي شود.

انتظار اين بود كه مسوولان رسانه اي كشور و در راس آن رسانه هاي مرتبط با دولت، با تشكيل ستاد بحران ، ضمن بررسي تبعات اخبار مرتبط با فيش هاي نجومي ، با هدف صيانت از مشروعيت نظام و دولت، اقدام به تنظيم جدول برنامه خبري مي كردند.

اين جدول ضمن ساماندهي اخبار منتشره به صورت فرايند، وظايف هر يك از اركان رسانه اي و مسوولان كشوري در خصوص موضع گيري در باره فيش هاي حقوقي را در قالب ارايه محور، مشخص مي كرد.

باید با پديده هاي خبري كه سرمايه هاي اجتماعي نظام را هدف قرار مي دهند ، برخوردي حرفه اي در شان كاركردهاي رسانه اي صورت بگيرد
نگارنده معتقد است، جريان رسانه اي كارامد ، جرياني مديريت شده، برنامه محور و بر اساس تكنيك هاي اقناع استوار است . اين جريان رسانه اي زماني ظهور و بروز مي يابد كه افرادي كاربلد هدايت آن را بر عهده داشته باشند .
با نزديك شدن به انتخابات دور دوم رياست جمهوري ،آقای روحاني بايد به اين حقيقت بيانديشد كه حوزه رسانه ، حوزه باور و اقناع است و دولت باید در این زمینه برنامه رسانه اي منسجم داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =