نماینده جبهه پایداری: مجلس در موضوع قراردادهای نفتی دور خورد /لاریجانی: از تیررس مجلس خارج نیست

نماینده مردم شاهین‌شهر و رییس‌مجلس درباره جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس با وزیر نفت درباره قراردادهای نفتی تذکری را خطاب به هیات رییسه مجلس داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی با اعتراض به غیر علنی برگزار شدن جلسه روز یکشنبه مجلس با حضور وزیر نفت خطاب به رییس مجلس، گفت: در آن جلسه که به شکل غیرعلنی برگزار شد و اصلا ضرورتی برای آن نبود، شما جمع‌بندی کردید که اشکالات الگوی جدید قراردادهای نفتی به هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین بروند؛ بررسی و کم و زیاد شود و بدون اشکالات به دولت رفته و مجدد مصوب شود. حال سؤال ما این است. از یکشنبه ساعت 11 که جلسه غیرعلنی تمام شد چه زمانی هیأت تطبیق موفق شد به این سؤالات رسیدگی کند؟ کی این جمع‌بندی به هیأت دولت داده شد؟ و کی هیأت دولت آنها را مصوب کرد که دیروز رسانه‌ها اعلام کردند همان الگوی نفتی توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینجا دانسته یا ندانسته مجلس دور خورده است. من با مصوبات قبلی کنترل کردم و دیدم هیچ تفاوتی نکرده است و اشکالات اساسی که در ین قوانین نفتی وجود داشته و به ضرر ملت ایران است مجددا در آن موجود است. 

علی لاریجانی رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به تذکر شفاهی حاجی‌دلیگانی گفت: هیأت تطبیق قوانین کار خود را انجام می‌دهد و نظرات را گرفته و به دولت منتقل می‌کند؛ این مصوبه‌ای که شما می‌فرمایید مصوبه قبلی است نه دیروز. اما اگر فرض کنید همه اینها را هیأت تطبیق داد و اعمال نشد دوباره به هیأت تطبیق می‌آید و آنجا رد می‌کند یعنی از تیررس مجلس خارج نیست و مصوبه جدید هم به هیأت تطبیق می‌آید. آنجا نگاه می‌کنیم اگر قانون رعایت نشده باشد به آنها می‌گوییم قابل قبول نیست و باید اصلاح شود لذا نگران نباشید.

لاریجانی درباره انتقاد مطرح شده درباره برگزاری جلسه به صورت غیر علنی نیز گفت: منظور از غیرعلنی برگزار شدن جلسه نمایندگان با وزیر نفت نامحرم بودن مردم نیست، مردم محرم هستند اما اگر بعضی مطالب علنی گفته شود دیگرانی چون دشمنان هم هستند که بشنوند؛ نمایندگان رأی دادند که جلسه علنی نباشد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نظرات درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی متفاوت است، من گفتم از نظر من علنی بودن یا غیرعلنی بودن آن تفاوتی نمی‌کند اما اگر غیرعلنی باشد یک فوایدی دارد که راحت‌تر می‌توانید بحث‌های خود را انجام دهید. 

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =