یک دستگاه اتوبوس به علت سرعت بالا، در تقاطع خیابان «نورث بُرود» و بلوار «ریموند» در ایالت نیوجرسی امریکا به وسط اتوبوس دیگری برخورد کرد. این حادثه روز جمعه اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت راهور؛ یکی از اتوبوس‌ها تقریباً از وسط شکسته شد و در همان لحظات ابتدایی گزارش شد یک راننده اتوبوس در صحنه تصادف جان سپرده است. چند ساعت بعد، یکی از زخمی‌های این تصادف هم جان خود را از دست داد. از میان 17 زخمی باقی‌مانده، 6 نفر در وضعیت بحرانی به سر می‌برند، ولی خوشبختانه بقیه مسافران، آسیب‌دیدگی حادی ندارند.

«راس بِراکا»، شهردار «نیوآرک» اعلام کرد: دو اتوبوس این حادثه به خط‌های 59 و 13 تعلق داشته‌اند و یک راننده و 17 مسافر سوار اتوبوس خط 13 بوده‌اند. در اتوبوس خط 59، به جز راننده 70 ساله آن به نام «جوزف بارتِلِس» که با 27 سال سابقه رانندگی در این حادثه کشته شد، مسافر دیگری سوار نبود.

تعداد زیادی از مسافران بین صندلی‌های فلزی خم شده و پوشیده از خرده شیشه گیر کرده بودند. ضربه تصادف، اتوبوس پُر از مسافر را با زاویه 30 درجه واژگون کرد. آتش‌نشانان، مسافران را از میان پنجره‌های کناری بیرون می‌کشیدند و به آمبولانس‌ها منتقل می‌کردند.

بنا به گفته یکی از شاهدان، صدای برخورد این دو اتوبوس، مثل صدای انفجار بود. یکی دیگر از شاهدان گفت: «رنگ چراغ عوض شد و اتوبوس دیگر به وسط اتوبوس خط 13 برخورد و آن را به هوا بلند کرد.» یکی از مسافران اتوبوس گفت: «من در عقب اتوبوس نشسته بودم، اتوبوس دیگر را دیدم؛ دیدم که دارد به وسط اتوبوس برخورد می‌کند. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. من می‌دیدم که افراد تقاضای کمک می‌کردند. گروه امداد آمد،‌ اما آنها نتوانستند وارد اتوبوس شوند. واقعاً حادثه ترسناکی بود.»

راننده دیگر، «جیمز رابرتز» 35 ساله که از ناحیه گردن، پشت و شانه آسیب دیده، درمان و از بیمارستان مرخص شده است.

آقای «بِراکا» اعلام کرد علت این حادثه با مشاهده دوربین‌های مدار بسته، تحت بررسی است. او گفت: «ما یک سری اطلاعات اولیه داریم که باعث می‌شوند تصور کنیم راننده اتوبوس از چراغ قرمز عبور کرده است. در این باره مطمئن نیستیم، اما این اطلاعاتی است که در حال حاضر در اختیار داریم.»

در حالی که مأموران در حال تمیز کردن خیابان بودند، تردد در منطقه به مسیر دیگری منتقل شد و اتوبوس‌های شهری دیگر مجبور شدند تا از این چهارراه دور بمانند. مصدومان این حادثه به چهار بیمارستان منتقل شدند.

این تقاطع، در سال 2009 از اولین تقاطع‌های این ایالت بود که برای ثبت تخلف خودروهای عبورکننده از چراغ قرمز‌ به دوربین مجهز شد. سپس شهردار «کوری بوکر» در یک اقدام نمایشی، عامدانه از این چراغ قرمز رد شد. در نهایت، این طرح نظارتی در میان بحبوحه مناقشات و دعاوی حقوقی، به حدود 24 شهر در ایالت نیوجرسی گسترش یافت ولی از سال 2014 به بعد گسترش آن متوقف شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =