شهرداری تهران از اجرای عملیات ضربتی جمع آوری متکدیان در شرق تهران خبر داد. این طرح با هدف برقراری نظم ،امنیت و آرامش برای شهروندان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سعید طلوعی شهردار منطقه 7 تهران اعلام کرد: در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و مقابله باپدیده ناهنجار تکدی گری ، متکدیان از سطح منطقه بالاخص اماکن پرترددو شلوغ جمع آوری می شوند.
او با اشاره به اینکه این طرح از 16 مرداد ماه آغاز و تا 16 آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: متکدیان جمع آوری شده در این طرح به سازمان بهزیستی، سامان سرا و گرمخانه ها منتقل خواهند شد.
شهردار منطقه 7 تکدی گری را به عنوان یک پدیده ناهنجار اجتماعی شهرهای بزرگ دانست و گفت: اگرچه علل و عوامل تکدی گری، فقر و نیاز انسان است اما متاسفانه درعمل اینگونه نیست و تکدی گری امروزه تبدیل به یک صنعت درآمدزا شده است.
او یادآور شد: متکدیان با سوء استفاده از احساسات و روش های مختلف در جهت رسیدن به خواسته خود سعی در برانگیختن حس همدلی و نوع دوستی شهروندان دارند .
طلوعی گفت: شهرداری منطقه به منظور ساماندهی متکدیان، کارتن خواب ها و افراد بی سرپرست و رفع هرگونه ناهنجاری ناشی از حضور این افراد در اماکن عمومی، تقاطع ها، پارک ها و معابر اقدام به جمع آوری متکدیان از سطح منطقه نموده است که به مراجع ذیربط تحویل داده می شوند.
او هدف از اجرای این طرح را پاکسازی محیط شهری از مصادیق این ناهنجاری اجتماعی دانست و از شهروندان خواست به متکدیانی که درخیابان ها از دیگران کمک می گیرند، کمک نکنند تا با همراهی و همکاری شهروندان شاهد حذف این پدیده نامطلوب اجتماعی از سطح شهر باشیم.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    7 0
    این دست فروشی های داخل واگن های مترو رو هم جمع کنید. حالا بیرونش رو یه جور میشه تحمل کرد.