شرق نوشت:

لاریجانی در  دیدار اعضای فراکسیون مستقلها، درباره پرونده تحقیق و تفحص مجلس قبل از بنیاد شهید، گفت: «از‌آنجا‌که تحقیق و تفحص‌ از بنیاد شهید مربوط به مجلس قبل است، در این مجلس نمی‌توان آن را ارائه مجدد و پیگیری کرد و با توجه به اینکه این تحقیق و تفحص‌ کار و خرج زیاد به دنبال داشته، اگر باز هم انجام شود، بار چند‌صد‌میلیونی به دوش مجلس می‌گذارد؛ به‌همین‌دلیل است که ما در پذیرش آن تعلل می‌کنیم».

او ادامه داد: «تحقیق و تفحص در مجلس قبل با چند صد میلیون خرج انجام شد و بعد رفت در کمیسیون ماند و اصلا متوجه نشدیم چه شد! البته ظاهرا به نکاتی هم رسیده بودند؛ اما با توجه به اینکه تحقیق و تفحص انتقال‌دادنی به مجلس فعلی نیست، از طرفی هم خرج زیادی برای آن شده، راه بهتر برای ادامه کار این است که تحقیق و تفحص را از طریق ماده ۲۳۶ دنبال کنید».

این در حالی است که در ماه‌های پایانی مجلس نهم، امیر خجسته، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، در نطق میان‌دستور خود از اعمال فشارهایی از داخل و بیرون مجلس برای قرائت‌نشدن گزارش این تحقیق و تفحص خبر داد و در پایان هم با برشمردن برخی از عناوین تخلفات احراز‌شده در این گزارش، یک نسخه از پرونده تحقیق و تفحص و مستندات آن را در اختیار لاریجانی به عنوان رئیس مجلس قرار داد تا درباره آن تصمیم‌گیری کند. برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نهم که کمیسیون تخصصی رسیدگی به این تحقیق و تفحص بود، با این گزارش مخالف بودند و مخالفت آنها باعث شد تا هیچ‌گاه گزارش تحقیق و تفحص در این کمیسیون تصویب نشود. تخلفات بانک، بیمه و صرافی دی، تخلفات سازمان اقتصادی کوثر، تخلفاتی درحوزه اعطای درصد جانبازی، تخلفاتی در استخدام نیروها و اعطای تسهیلات به جانبازان و ایثارگران و البته تخلفاتی در زمینه برخی واگذاری‌ها و مناقصه‌های مشکوک از‌جمله محورهای این گزارش است؛ گزارشی که لاریجانی روز گذشته گفته اصلا متوجه نشدیم نتیجه‌اش چه شد!
45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 2
    عجببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب