خانه ملت نوشت: رئیس مجلس در رابطه با تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم گفت: این کار در مجلس قبل با چند صد میلیون خرج انجام شد و بعد رفت در کمیسیون ماند و اصلا متوجه نشدیم چه شد!

علی لاریجانی رئیس مجلس در ابتدا با تشکر از ایجاد فراکسیون شاهد و فرزندان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی،در مورد لایحه جامع ایثارگران، گفت: نمایندگان خودشان در زمینه پیگیری لایحه فعال باشند تا لایحه در قانون برنامه ششم تمدید یا برای همیشه تایید شود، هرچند دولت در اینکه قطعی لوایح آزمایشی ضعف دارد و معمولا می‌گویند؛ می‌خواهیم قانون را اصلاح کنم لذا لایحه آورده نشود به‌همین دلیل باید از سوی فراکسیون شاهد نظارت و مراقبت صورت گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه فراکسیون‌ها در ابتدا با شوق و ذوق تشکیل می‌شوند اما در ادامه چندان اثر وجودی ندارند، پیشنهاد داد: برای فراکسیون شاهد برنامه‌ تهیه کنید، مثلا قرار است عرض 4 سال این اقدامات از سوی فراکسیون شاهد صورت گیرد، در این صورت خودتان احساس تحرک خواهید کرد.

رییس قوه مقننه ادامه داد: بهتر است برای پیگیری برخی از مباحث تحقیق و تفحصی مربوط به حوزه خود از ماده 236 آیین‌نامه استفاده کنید چراکه معتقدم این ماده یک ظرفیت نظارتی است، درخصوص نحوه نظارت بر دستگاه‌ها، از تحقیق و تفحص بهتر عمل کرده و زودتر به نتیجه می‌رسد، مثلا 10 الی  15 نفر از نمایندگان می‌گویند؛ "فلان دستگاه فلان کار را کرده" که طبق این ماده می‌توان آن را در کمیسیون بررسی، سپس کمیسیون نتیجه را به صحن ارائه دهد و در ادامه مجلس رای می‌دهد که مثلا آن تخلف محرز است و به قوه‌قضایه می‌فرستاد.

وی افزود: از آنجا که "تحقیق و تفحص‌ از بنیاد شهید" مربوط به مجلس قبل است، در این مجلس قابل ارائه مجدد و پیگیری نیست و با توجه به اینکه این تحقیق و تفحص‌ کار و خرج زیاد به دنبال داشته، اگر باز هم انجام شود بار چند صد میلیونی به دوش مجلس می‌گذارد، به همین دلیل است که ما در پذیرش آن تعلل می‌کنیم.

لاریجانی ادامه داد: تحقیق و تفحص در مجلس قبل با چند صد میلیون خرج انجام شد و بعد رفت در کمیسیون ماند و اصلا متوجه نشدیم چه شد!، البته ظاهرا به نکاتی هم رسیده بودند اما با توجه به اینکه تحقیق و تفحص قابل انتقال به مجلس فعلی نیست، از طرفی هم خرج زیادی برای آن شده راه بهتر برای ادامه کار این است که تحقیق و تفحص را از طریق ماده 236 دنبال کنید.

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز محمد دامن باغ. A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    1 0
    به شرط انکه به قول خود حضرتعالی مثل دوره ی قبل یادتان نرود که چه شد وکجا رفت.
  • صادق پورافضلی A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    2 0
    واقعاخبربه این مهمی وپر بازدیدی از دیروزتاحالا فقط ۱ نفر نظر داده؟ تادیروز فکرمیکردم سایت شما منصف تر ازبقیه سایت هاباشه اینم چاپ نکنید تامطمئن بشم