۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۴
کره‌شمالی نتفلیکس خود را می‌سازد

کره شمالی هم به فهرست آن‌هایی پیوست که قصد دارند که چیزی مانند نتفلیکس برای خودشان بسازند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اهالی کره‌شمالی از این پس از طریق اینترنت داخلی این کشور قادر تلویزیون و فیلم را آنلاین و به شکل هنگام درخواست (On Demand) تماشا کنند. این امکان را سرویسی به نام «مان بانگ» به معنای «همه جا» برای آن‌ها فراهم کرده است.

این سرویس در دستگاه‌های ویژه‌ای که ماهیتی شبیه به اپل تی‌وی دارند در دسترس اهالی کره شمالی قرار خواهد گرفت. با این استفاده از این دستگاه امکان تماشای مستندهایی درباره رهبری و آموزش زبان‌های روسی و انگلیسی وجود دارد. این دستگاه در عین حال امکان دسترسی به پنج شبکه تلویزیونی کره شمالی را به صورت لایو استریم فراهم می‌کند.

اینکه پس از ارائه چه میزان از اهالی کره شمالی به این سرویس دسترسی خواهند داشت جای پرسش دارد. کره شمالی یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان است که در آن تنها شاید چند هزار تن به اینترنت جهانی دسترسی داشته باشند. در این کشور نسخه بومی اینترنت وجود دارد که به شبکه جهانی اینترنت متصل نیست و تنها چیزی حدود پنج هزار وب‌سایت در آن وجود دارد.

حتی با وجود چنین شبکه محدود و بسته‌ای، یک سرویس ویدئو به معنای کمرنگ‌تر شدن پروپاگاندای دولتی است، تقریباً چیزی شبیه به آن‌چه نتفلیکس در دیگر کشورها باعث شده است.

به نظر می‌رسد که قسمت عمده‌ای از تقاضا برای این سرویس از سوی کودکانی است که تمایل دارند یک برنامه یا ویدئو را بارها تماشا کنند و این سرویس اکنون امکان آن را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

منبع: ورایتی / 20 اوت

58241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    2 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخ نون ندارن بخورن تلویزیون اینترنتی