تغییر قوانین بفتا به نفع فیلم‌های با اکران آنلاین

آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون بریتانیا از تغییراتی در قوانین جوایز فیلم خبر داد. این تغییرات احراز صلاحیت فیلم‌های منتشر شده در سرویس‌های ویدئو هنگام درخواست برای حضور در بفتا را تسهیل می‌کند. بفتا علاوه بر این تاریخ‌های کلیدی مراسم بفتا را نیز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بفتا با در نظر گرفتن افزایش روزافزون تعداد فیلم‌های منتشر شده در سرویس‌های وی‌اُدی (ویدئو هنگام درخواست) به جای اکران سینمایی، قوانین احراز صلاحیت فیلم‌ها را تغییر داد.

با این تغییرات اکنون کمیتۀ فیلم بفتا به ریاست پیپا هریس گزینه‌ای برای در نظر گرفتن فیلم‌های سرویس‌های ویدئو هنگام درخواست دارد. تصمیم برای احراز صلاحیت فیلم‌ها برعهدۀ این کمیته است.

جیم بردشاو رییس بخش فیلم بفتا در این باره گفت: «این کار را برای اطمینان از تشخیص بهترین‌های فیلمسازی جهان و جلوگیری مجازات فیلم‌ها است، به ویژه فیلم‌هایی که به این صورت در انگلستان منتشر می‌شوند. این تغییرات پاسخی به تغییرات بسیار سریع شیوۀ توزیع فیلم‌ها است. ما باید نسبت به چیزهایی که عرف نیستند و نسبت به شیوه‌های معمول توزیع سنتی متفاوت هستند دید بازی داشته باشیم.»

بفتا در بخش انیمیشن نیز تعداد نامزدها را از سه به پنج افزایش داد، البته به شرط اینکه کمیتۀ فیلم بفتا انیمیشن‌های ورودی را به اندازۀ کافی باکیفیت تشخیص دهد. رییس بخش جوایز بفتا این تغییر را نیز در راستای پاسخ به افزایش تعداد انیمیشن‌های سینمایی دانست.

همانگونه که پیش از این نیز اعلام شده بود مراسم جوایز بفتا 12 فوریه برگزار خواهد شد. نامزدهای جایزه بفتا 10 ژانویه 2017 معرفی می‌شوند.

منبع: ورایتی / 19 اوت

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =