پایان پشتیبانی از اپ‌های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس توسط گوگل

گوگل دست از پشتیبانی و توسعه اپ های سیستم‌عامل کروم روی ویندوز، مک و لینوکس بر می‌دارد.

به گزارش خبرآنلاین، از اواخر 2016 اپ های جدید کروم فقط برای سیستم‌عامل کروم/ Chrome OS ساخته خواهد شد و نسخه ویندوزی، مکینتاشی و لینوکسی آن را نخواهیم داشت.

البته اپ های موجود همچنان روی فروشگاه گوگل کروم او اس وجود خواهد داشت اما اپ جدید ساخته نخواهد شد. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از نیمه دوم 2017 فروشگاه Chrome Web Store اپ های کروم برای سایر سیستم‌عامل‌ها را از ویترین خود بر می‌دارد و از 2018 به بعد نیز کلاً این اپ های موجود روی سیستم عامل‌های غیر از کروم او اس اجرا نخواهند شد.

البته اکستنشن ها و تم‌ها تحت تأثیر این تغییرات قرار نخواهند گرفت.

هدف مدیران گوگل تمرکز روی فروشگاه اختصاصی سیستم‌عامل کروم به‌جای توسعه اپ های کروم برای سایر سیستم‌عامل‌ها است چراکه تنها یک درصد از کاربران غیر کروم از اپ های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس استفاده می‌کنند و به همین دلیل به‌صرفه نیست تا سرمایه‌گذاری اضافی روی این بخش صورت گیرد.

کروم او اس/ Chrome OS: استارت ساخت این سیستم‌عامل توسط گوگل در سال 2009 در زبان سی و سی پلاس پلاس با کرنل لینوکس زده شد و با ساخت سخت‌افزارهای کروم بوک (اغلب لپ تاپ‌های مدرسه‌ای) توسط ایسر و سامسونگ در سال 2011  توسعه یافت  و کروم بوک اچ پی و کروم بوک پیکسل سی گوگل آن را به اوج رساندند.

 

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =