وقتی کیمیا مدال می‌گرفت کجا بودید آقایان مدیر؟

زمانی که کیمیا علیزاده در تکواندو بانوان مدال برنز گرفت، مسئولان پرتعداد ورزش ایران که در ریو هستند، در سالن حضور نداشتند.

میثم بهرامی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ سال 2012 كاروان ایران توانست یكی از مهم ترین مدال‌های تاریخ خود در المپیك را كسب كند. مدال نقره احسان حدادی در پرتاب دیسك كه اولین مدال ورزش ایران در دوومیدانی المپیك بود، یكی از مهم‌ترین مدال‌های تاریخ المپیك ایران محسوب می‌شود. اما مهم‌تر از این مدال كه 4 سال قبل كسب شد، مدالی بود كه كیمیا علیزاده بامداد امروز به دست آورد.
كیمیا علیزاده بانوی تكواندوكار ایران ضمن اینكه توانست ركورد 64 ساله جوان‌ترین مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در المپیك را بشكند، به اولین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیك رسید. اهمیت مدالی كه كیمیا علیزاده گرفت، اگر بیشتر از مدال طلای دو وزنه بردار ایران نباشد، كمتر هم نیست. اینكه او با حجاب اسلامی توانست ثابت كند مدال‌آوری با پوشش اسلامی هم امكان‌پذیر است، به اندازه‌ای ارزشمند بود كه دفتر رهبری و شخص رئیس جمهور هم به آن واكنش نشان دادند.
اما عجیب اینجاست كه در لحظه كسب مدال المپیك توسط كیمیا علیزاده، مسئولان ورزش ایران آن‌قدر به او اعتماد نداشتند كه حتی زحمت كشیده و در سالن حاضر شوند! در مسابقه حساس كیمیا علیزاده با رقیب اسپانیایی، مسئولان كمیته ملی المپیك به سالن مسابقه رفتند و عكس‌هایشان را هم منتشر كردند. اما زمانی كه كیمیا می‌خواست برای كسب مدال برنز رقابت كند، هیچ كدام از مسئولان پرشمار ورزش ایران كه در المپیك حضور دارند، در سالن نبودند.
سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش كه اصلا مشخص نیست چه ارتباطی با ورزش قهرمانی دارد و برای چه به برزیل سفر كرده، امیررضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزیر ورزش، علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی، شاهرخ شهنازی دبیركل كمیته ملی المپیك، كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی المپیك و اصغر رحیمی سرپرست كاروان اعزامی ایران به ریو، همگی در محل برگزاری بازی‌های المپیك حضور دارند اما در لحظه كسب مدال كیمیا علیزاده، هیچ كدام در جایگاه مسئولان سالن برگزاری مسابقه حضور نداشتند. مازیار ناظمی رئیس روابط عمومی وزارت ورزش تنها شخصی بوده كه در سالن حضور داشته كه البته او هم با آی دی كارت خبرنگاری در سالن بود نه به عنوان یك مسئول از وزارت ورزش.
این موضوع نشان می‌دهد اهمیت مسابقه كیمیا علیزاده برای مسئولان مرتبط و بی‌ربطی كه از ایران در ریو هستند، چقدر پایین بوده و اهمیت مدال او را درك نكرده‌اند. آن‌ها آن‌قدر به كیمیا علیزاده اعتماد نداشته‌اند كه بخواهند تصور كنند او به مدال برنز می‌رسد و مهم‌ترین مدال كاروان ایران را به گردن خواهد انداخت.
اینكه این تعداد مقام مسئول دارای رتبه‌های بالا به برزیل رفته‌ان دو هیچ كدام از آن‌ها نرفته‌اند كه لحظه كسب مدال كیمیا علیزاده را ببینند، نشان می‌دهد آن‌ها چقدر به كسب این مدال باور داشته‌اند. اصلا مشخص نیست در آن ساعت چه اتفاق مهمی افتاده كه هیچ كدام از این مسئولان در سالن تكواندو نبوده‌اند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =