اقتصاد نیوز نوشت:در پی اظهارات قاطع مقامات فدرال‌رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره در سال جاری، در معاملات روز جمعه طلا برای نخستین بار در یک هفته اخیر با افت قیمت مواجه شد

هر اونس طلا با افتی 0.5 درصدی یکهزار و 347 دلار و 30 سنت معامله شد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال‌رزرو سان‌فرانسیسکو روز پنجشنبه به صف همتایان خود در حمایت از افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده پیوست. ویلیام دادلی، رئیس فدرال‌رزرو نیویورک نیز برای دومین بار در هفته جاری احتمال افزایش نرخ بهره را در سال جاری زیاد دانست. با وجود این رابرت کاپلان، رئیس فدرال‌رزرو دالاس معتقد است که شانس افزایش نرخ بهره در سال جاری بسیار کم است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در هفته گذشته تعداد آمریکایی‌هایی که از مزایای بیکاری بهره برده‌اند بیش از حد انتظار کاهش یافته و این در حالی است که فعالیت‌های تولید در منطقه میانه آتلانتیک در ماه جاری بهبود نسبی یافته است. برایان لن، مدیرا اجرایی شکرت گلد‌سیلور اعلام کرد: «‌ جهت‌گیری فدرال‌رزرو واضح نیست. مقامات فدرال‌رزرو دیدگاه‌های متفاوتی دارند.»

اعضای نشست تنظیم نرخ کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرون نسبت به اقتصاد و بازار آمریکا خوش‌بین هستند اما اغلب آنها اعلام کردند که رکود در استخدام‌های آینده می‌تواند بر خلاف پیش‌بینی افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک باشد.

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده در حالی که دلار را که طلا با آن قیمت‌گذاری می‌شود تقویت می‌کند. وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد، سیگنال‌های طلا طبیعی است و این فلز گرابنهای در محدوده 1337.22 دلار تا 1358.10 دلاری معامله می‌شود. دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا بارای دومین روز متوالی با افت مواجه شد. دلار قوی‌تر موجب عدم رغبت خرید طلا می‌شود چرا که این فلز زرد را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند. در بازار فلزات گرانبهای دیگر نیز هر اونس نقره با افتی 0.5 سنتی 19 دلار و 63 سنت معامله شد. پلاتین افتی 0.4 درصدی را تجربه کرد و قیمت هر اونس پالادیوم با 1 درصد کاهش به 705 دلار و 47 سنت رسید.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =