چندی پیش خبری مبنی بر تمایل یک انیمیشن ساز، برای ساخت پویانمایی از کتاب «تن تن و سندباد» در فضای مجازی منتشر شد. در همین ارتباط، محمد میرکیانی، نویسنده کتاب «تن تن و سندباد» یادداشتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است که می‌خوانید.

طی چند روز گذشته در بعضی از سایت ها و خبرها خواندم و شنیدم گروهی از دوستان هنر انیمیشن تلاش هایی را برای تولید پویانمایی کتاب «تن تن و سندباد» آغاز کرده اند که برایم شگفت انگیز بود! اول این که بنده با هیچ مجموعه خصوصی یا دولتی در این زمینه مذاکره‌ای نداشته ام. از این جهت هر تصمیم یا حرکتی کاملا غیر حرفه ای؛ زیانبار و بدون هماهنگی با اینجانب ناپسند و قابل پیگیری قانونی خواهد بود. علت اصلی این نگاه بنده به جایگاه حیاتی متن در تولید یک اثر موفق و ماندگار است. بنده ترجیح می دهم، «تن تن و سندباد» فقط در مرز یک کتاب باقی بماند تا یک پویانمایی ضعیف براساس یا اقتباس از آن تولید شود که به این ترتیب بر فروش موفق کتاب هم تاثیر منفی بگذارد.

پس از سال ها حضور در عرصه مدیریت طراحی و تولید پویانمایی موفق، اصلا علاقه ای به تولید آثار متوسط و ضعیف بر اساس کتاب «تن تن وسند باد» را ندارم. به ویژه وقتی کاری با نظر مثبت مقام معظم رهبری روبرو شده حساسیت ما باید چند برابر باشد. ذوق زدگی آفت نوآوری و کار ماندگار است.

طی چند روز گذشته گروهی از دوستان در تحقیق و نگارش برای یک تولید حرفه ای زیر نظر بنده هستند ... تا به حال بیش از دویست قصه از آثار بنده به صورت پویانمایی تولید شده که مشهور  ترین آنها «قصه ما مثل شد» است. بعد از ده سال، هنوز از جمله پر مخاطب ترین پویانمایی‌هاست که متن این اثر زیر نظر خودم به انجام رسید. «تن تن و سندباد» هم باید این مسیر را طی کند تا کاری درخور جایگاه انمیشن ایران و کتاب آبرومند «تن تن و سندباد» تولید شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =