اپلیکیشن‌هایی هستند که از روی جی‌پی‌اس، شتاب سنج و ژیروسکوپ گوشی می‌توانند تجاوز شما راننده محترم را از سرعت مجاز تشخیص دهند و انواع خطاهای راننده را گوشزد کنند.

به گزارش خبرآنلاین، خیلی هم جای شگفتی ندارد که شرکت‌های بیمه به چنین اپ‌هایی علاقه‌مند شده‌اند و از اپلیکیشن‌هایی که چنین اطلاعاتی را از راننده‌ها به‌دست می‌آورند، استقبال می‌کنند.

درنهایت اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که آیا شما یک راننده خوب و قانون‌مدار هستید و کمپانی‌های بیمه به شما امتیاز می‌دهند.

 به همین دلیل کمپانی‌هایی مانند Progressive، Liberty Mutual، Allstate و state Farm برنامه‌هایی به رانندگان پیشنهاد داده‌اند تا هنگام تمدید قرارداد برای دریافت تخفیف بیشتر از آن استفاده کنند.

آنها اعتقاددارند برنامه‌های موبایل می‌تواند رفتار رانندگان را تغییر دهد و درنتیجه مانع از تصادم در آینده شود.

با آنالیز 15 میلیارد مایل رانندگی توسط این اپلیکیشن‌ها مشخص‌شده است که قدرت پیش‌بینی اپ ها دو برابر قدرت پیش‌بینی سنتی در تصادفات احتمالی است و این امر می‌تواند به صاحبان صنعت بیمه کمک کند.

معمولاً شرکت‌های بیمه جنس، سن، مکان و ... را در تعیین ریسک تصادف دخیل دانسته‌اند و حالا با این اپ ها می‌توان مانع از بهانه‌های رانندگان برای نگرفتن ترمز و ... شد.

اخیراً کمپانی‌های بیمه از رانندگان می‌خواهند تا از اپلیکیشن‌های آنها استفاده کرده و در عوض 10 درصد تخفیف بگیرند.

هری بالاکریشنان استاد MIT و مؤسس «کمبریج موبایل تله متیکس» 5 سال روی دیتای رانندگان کارکرده و بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از 14 کشور اپ مخصوص برای State Farm توسعه داده تا رفتار رانندگان بررسی شود.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =