ایسکانیوز نوشت: از فعالیت های معاونت امور زنان و خانواده در حدود دو سال گذشته همین بس که تفاهم‌نامه‌های همکاری مختلفی با دستگاه‌های اجرایی به امضا رسانده است که برخی از آنها عملیاتی شده و متاسفانه بعضی از آنها هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

بر همین اساس ماده 230 برنامه پنجم توسعه وظایف معاونت امور زنان و خانواده را در 14 محور مشخص کرده و ‌این معاونت ‌این وظایف را با همکاری سازمان‌های اجرایی پیگیری می‌کند. به همین منظور، معاونت امور زنان و خانواده طی 2 سال و نیم گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی به امضا رسانده است تا از ‌این طریق، پیگیر وظایف خود باشد.معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یکی از ارگان های سیاستگذار در دولت یازدهم با انعقاد تفاهم نامه با دیگر دستگاه ها و سازمان های اجرایی اقدام به پیاده سازی سیاست های تنظیم شده در امور مرتبط با ماموریت های خود کرده است.

آنچه در این جدول بیان شده، نتایج به دست آمده از تفاهم نامه های منعقد شده میان معاونت زنان و وزارت آموزش و پرورش است.

توضیحات

مجموع افراد تحت پوشش

عنوان تفاهم نامه

ردیف

آشنایی دانش آموزان با حقوق شهروندی ،حقوق وتکالیف فردی ،خانوادگی و اجتماعی و حقوق بشر به عنوان نهاد و مبنایی برای جامعه مدنی، توسعه اخلاق و روابط اخلاقی و افزایش همدلی و همبستگی اجتماعی و اخلاقی بین اعضا جامعه و همچنین تقویت مهارت‌های مؤثر در دانش آموزان جهت احقاق حقوق مدنی و مشارکت آگاهانه برای حضور در عرصه های مختلف از جمله اهداف این تفاهم نامه یوده است که از طریق آموزش یه دانش آموزاندختر، والدین و مربیانشان در استان های آذربایجان غربی ، البرز ، ایلام ، تهران ، چهارمحال وبختیاری ، خراسان رضوی ، خوزستان ، زنجان ، سیستان وبلوچستان ، قزوین ، کردستان ، کرمان ، گیلان ، مرکزی و هرمزگان اجرا شده است.

38 هزار و 689 نفر

آموزش حقوق وتکالیف به دانش آموزان دختر

1

ارتقاء سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم با اولویت مراکز شبانه روزی به منظور پیشگیری از بروزبیماری های خاص دوران بلوغ و... و افزایش سطح انگیزشی دانش آموزان دختر محروم به حفظ سلامت از اهداف این تفاهم نامه بود که از طریق آموزش به دانش آموزان، والدین و مربیانشان اجرایی شد.

226 هزار و 664 نفر

بهبود وضعیت آموزشی-بهداشتی دانش آموزان دختر در مناطق محروم کشور

2

شناخت موانع وآسیب های موجود در فرایند ارایه خدمات راهنمایی و مشاوره تربیتی و تحصیلی به دانش آموزان دختر در معرض خطر و تعیین بروز و شیوع انواع آسیب شناسی روانی اجتماعی به تفکیک مناطق جغرافیایی و بومی و جنسیت در دانش آموزان به منظور تهیه اطلس آسیب های روانی- اجتماعی دانش آموزان گروه هدف کشور دو هدف اصلی از اجرای این طرح بود.

257 هزار و 360 نفر

آسیب شناسی روانی اجتماعی دانش آموزاندختر دوره دوم متوسطه

3

رفع نا برابری جنسیتی در آموزش و ایجاد عدالت آموزشی، ارتقاء و بهبود شاخص های دسترسی به آموزش و افزایش سطح سواد و فر هنگ در جامعه بویژه زنان ودختران از اهداف اجرای این طرح بود.

پنج هزار و 391 نفر

افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل مناطق محروم

4

بهسازی و سالم سازی روابط دختران نوجوان در خانواده و مدرسه بر اساس آموزه های دینی و انتقال ارزش های صحیح و منطقی به دانش آموزان دختر منطبق بااهداف نظام تعلیم و تربیت و بایسته های دینی از جمله اهداف اجرای این تفاهم نامه بود.

106 هزار و 304 نفر

تقویت شیوه های مهارت های ارتباطی اولیا و مربیان با دانش آموزان دختر 

5

بهبود بخشی به وضعیت زنان سرپرست خانوار، بهبود مناسبات رفتاری زنان سرپرست خانوار در خانواده و اجتماع و مهارت آموزی و دانش افزایی زنان سرپرست خانوارجهت بهبود کیفیت زندگی سه هدف عمده این طرح بود.

-

اجرای طرح دانش افزایی و توانمند سازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار

6




۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =