بازتاب حضور جنگنده‌های روسیه در همدان در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های غربی نگاه متفاوتی به استقرار جنگنده‌های روسی در همدان داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فایننشال تایمز در گزارشی نوشته است: استفاده از پایگاه همدان نه تنها نفوذ منطقه ای روسیه بلکه فشار بر واشنگتن را در هماهنگی عملیات نظامی در سوریه با مسکو را افزایش میدهد. علاوه برآن این امر از اولویت لجستیکی برخوردار است. در ادامۀ این گزارش آمده است: استفاده از پایگاه همدان موجب کاهش قابل ملاحظه فاصله برای عملیات بمب افکن های روسیه می شود. علیرغم دوران تقابل بین روسیه و ایران، تهران علاقمند به استفاده از مسکو به مثابه مقابله با نقطه ضعفش در مقابل واشنگتن است.

گفتنی است طی دوماه گذشته روسیه تحرکات دیپلماتیکش در سطح منطقه و پیرامون سوریه را افزایش داده است. به همین دلیل مقامات روسیه در همین راستا با همتاهای ایرانی، سوریه ای و ترکیه ای دیدار کردند. 

در همین راستا نشریه تلگراف نوشته است: اینکه ایران برای اولین بار پس از انقلاب 1979 به یک قدرت خارجی اجازه انجام عملیات از خاکش را داد، گویای اتحاد بین مسکو و تهران در راستای حفظ ساختارهای سیاسی سوریه و جلوگیری از فروپاشی این کشور است و می توان گفت که با این تصمیم اکنون ارتش روسیه در دو کشور خاورمیانه حضور دارد.

روزنامه گاردین نیز ضمن اشاره به تحول مهم در همکاریهای روسیه - ایران در حوزۀ سوریه در این باره می نویسد: شاشانک جوش کارشناس ارشد انستیتوی سلطنتی نیروهای مشترک لندن این واقعه را بی سابقه خواند. او گفت: آمادگی پذیرایی از خارجیان در سرزمین نفتی ایران، قدم بزرگ دیپلماسی و سیاسی محسوب می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =